تبیان، دستیار زندگی
با اعطای اجازه نامه دوره تخصصی اقراء به دو نفر از اساتید بین المللی قرآن کریم در اصفهان، این اساتید به سلسله قراء جهان اسلام پیوستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتخاری دیگر برای جامعه قرآنی کشور

با اعطای اجازه‌نامه دوره تخصصی اقراء به دو نفر از اساتید بین‌المللی قرآن کریم در اصفهان، این اساتید به سلسله قراء جهان اسلام پیوستند.

شبکه تخصصی قرآن تبیان

ستوده نیا و شاه میوه اصفهانی

به گزارش تبیان از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در ادامه برگزاری دوره‌های تخصصی اقراء با حضور شیوخ صاحب اجازات که به موجب آن، سند قرائت در کشورمان به سلسله اساتید معتبر قرائت قرآن در جهان اسلام متصل شد، پنجمین دوره تخصصی اقراء با حضور «شیخ محمد فهمی عبدالسید عصفور» از کشور مصر، در اصفهان در حال برگزاری است.

اقراء به ختم یک دوره کامل قرآن در نزد یکی از اساتید صاحب اجازه قرائت گفته می‌شود. سلسله قراء صاحب اجازه به زنجیره‌ای از قاریان گفته می‌شود که ابتدای آن در صدر اسلام است.

سنت اقراء یکی از سنت‌هایی است که از صدر اسلام تاکنون رواج داشته است. در این روش، قاری قرآن نحوه تلفظ و ادای دقیق کلمات قرآن را از استاد و شیخ قرائت فرامی‌گیرد و الفاظ قرآن با دقت و امانت نسل به نسل و سینه به سینه حفظ شده و منتقل می‌شود.

شورای عالی قرآن به منظور برقراری حلقه اتصال مقوله قرائت قرآن در جمهوری اسلامی ایران به اسناد معتبر شیوخ صاحب اجازات، نسبت به این موضوع اقدام کرد.

بخش اول پنجمین دوره اقراء در ایران که از مردادماه در مشهد مقدس آغاز شده بود، با اجرای مراسم اختتامیه پایان یافت. در این دوره، چند تن از اساتید شاخص مشهد پس از تلاوت و تحویل یک دوره کل قرآن نزد استاد مصری، اجازه قرائت به روایت حفص از عاصم را دریافت کردند.

بخش دوم دوره اقراء، در اصفهان و با حضور آقایان  محمدرضا ستوده‌نیا و غلامرضا شاه‌میوه از اساتید و داوران بین‌المللی کشور جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا  است.

روز دوشنبه، ۶ شهریورماه از ساعت ۵ بعدازظهر در مراسم ویژه‌ای که بدین منظور در مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت بینه با حضور اساتید و قاریان برتر استان و کشور برگزار می‌شود اجازه‌نامه این دوره تخصصی توسط  محمد فهمی عصفور تقدیم این اساتید قرآنی می‌شود.