تبیان، دستیار زندگی
امروز یکی از مهمترین وظایف رسانه ها شناخت جریان نفوذ و جلوگیری از تحریف سخنان امام خمینی(ره) است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جریان نفوذ و تحریف سخنان امام راحل

امروز یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها شناخت جریان نفوذ و جلوگیری از تحریف سخنان امام خمینی(ره) است.

بخش سیاست تبیان
جریان نفوذ و تحریف سخنان امام راحل

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مدیرعامل، مدیران ستادی، سرپرستان استانی و عکاسان خبرگزاری مهر در مشهد اظهارکرد: وظیفه رسانه ها آگاهی بخشی به جامعه است و هرچه این مهم سریع تر و دقیق تر انجام شود تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت و نتیجه مطلوب حاصل می شود.

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: در حوزه آگاهی بخشی به جامعه مهم این است که واقعیت بدون کم و کاست منتقل شود نه آنگونه که دیگران می خواهند. عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: امروز موضوع شفاف سازی طرفداران زیادی در دنیا دارد اما دولت های غربی و آمریکایی که مدام دم از این موضوع می زنند و به آزادی جریان اطلاعات تاکید دارند، در مواردی برای خود حریم قائل هستند و اجازه انتشار اخبار را نمی دهند.

وی افزود: انتشار اسناد و مدارک پس از ۲۰ یا ۳۰ سال در این کشورها نشان می دهد شفاف سازی تنها یک شعار فریبنده است که مدام تکرار می شود.

در حوزه تحریف سخنان امام راحل نیز وظیفه رسانه ها بسیار مهم است و رسانه ها باید با اطلاع رسانی دقیق در مقابل جریانی که قصد تحریف سخنان امام را دارند ایستادگی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: موضوع حریم خصوصی از جمله موارد تاکید شده در دین مبین اسلام است اما عده ای با بیان اینکه دیگر حریم خصوصی معنا ندارد اقدامات غیر اخلاقی زیادی را انجام می دهند و آبروی افراد را می ریزند.

خبرگزاری مهر جبهه رسانه های انقلاب را تقویت کرده است

رئیسی در ادامه با تقدیر از خبرگزاری مهر به منظور تقویت جبهه رسانه ای انقلاب اسلامی ایران گفت: برخی از رسانه هایی که در جبهه رسانه ای انقلاب مشغول فعالیت هستند طی چند سال گذشته موفق شده اند بخش قابل توجهی از تشنگی جامعه برای آگاهی یابی را سیراب کنند. عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمن در جنگ رسانه ای از امکانات و جاذبه های زیادی برای جذب مخاطب استفاده می کند که در این شرایط کار برای رسانه های ما بسیار سخت است و باید تلاش مضاعفی انجام شود.

وی بیان کرد: البته ما نیز در حوزه رسانه پیشرفت های زیادی داشته ایم و وضعیت خوبی داریم اما نقطه بهتری نیز وجود دارد که باید به آن برسیم و در این مسیر مجموعه جریان رسانه ای انقلاب اسلامی باید با یکدیگر همکاری و هم افزایی داشته باشند.

رئیسی در ادامه به فعالیت رسانه ملی اشاره کرد و گفت: این رسانه باید با به روز رسانی خود تلاش کند از خبرگزاری ها و رسانه های خارجی عقب نماند. تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نقش اصحاب رسانه در جامعه اظهار کرد: این قشر جزو روشنفکران محسوب می شوند که اگر اتفاقی در جامعه رخ دهد و این قشر نتوانند اطلاع رسانی مناسب و به موقعی داشته باشند قطعا بخشی از تقصیر ها متوجه آنان خواهد بود.

دشمن به نفوذی‌ها متوسل شده است

وی افزود: به عنوان مثال افرادی به دلیل ناآگاهی و تبلیغ رسانه های معاند جذب داعش شده اند، سهمی از این مساله متوجه کم کاری رسانه های اسلامی است که در انجام وظیفه خود به درستی عمل نکرده اند.

رئیسی گفت: در موضوع فتنه ۸۸ نیز این مثال صادق است و اگر روشنگری های به موقع مقام معظم رهبری نبود این فتنه جمع نمی شد. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به تغییر رویکرد دشمن و متوسل شدن آنها به جریان نفوذ گفت: تشخیص جریان نفوذ بسیار سخت است و در این حوزه وظیفه رسانه ها بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر شاخص ها را به درستی بشناسیم مشکلی برایمان ایجاد نخواهد شد و طبق آیات قرآن بهترین شاخص ولی خدا و حرکت در مدار ولایت است.

رئیسی تاکید کرد: امروز عده ای در جامعه به دنبال تحریف خط امام راحل هستند و تفسیر های مختلفی از سخنان ایشان ارائه می کنند و ما معتقدیم بهترین مفسر سخنان امام خمینی(ره) رهبر معظم انقلاب هستند که هر سال در مراسم سالگرد امام به تبیین سخنان ایشان می پردازند. تولیت آستان قدس رضوی گفت:در حوزه تحریف سخنان امام راحل نیز وظیفه رسانه ها بسیار مهم است و رسانه ها باید با اطلاع رسانی دقیق در مقابل جریانی که قصد تحریف سخنان امام را دارند ایستادگی کنند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: دشمن هزینه زیادی برای راه اندازی رسانه های فارسی زبان صرف کرده است تا از این مسیر به قصد خود برسد و اصحاب رسانه و خبرنگاران باید به عنوان افسران جوان جنگ نرم در این حوزه هوشیار و آماده باشند.


منبع: خبرگزاری مهر