تبیان، دستیار زندگی
روحانیون در اظهار نظرهای سیاسی زی طلبگی را رعایت کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاد انصاریان در نشستی با مدیر حوزه علمیه همدان:

روحانیون در اظهار نظرهای سیاسی زی طلبگی را رعایت کنند

استاد انصاریان با اشاره به اهمیت تربیت مبلغ با سواد، بر ضرورت رعایت زی طلبگی در مسایل فردی و اجتماعی تاکید کرد و گفت: طلاب و روحانیون نباید در مسائل و اظهار نظرهای سیاسی واکنشی تند و خارج از شان طلبگی از خود نشان دهند.

روحانیون در اظهار نظرهای سیاسی زی طلبگی را رعایت کنند

حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، عصر امروز در نشستی با آیت الله موسوی اصفهانی، مدیر حوزه علمیه همدان و عضو خبرگان رهبری، بیان داشت: حضور پرشور مردم در مراسم های مذهبی نشان می دهد که مردم علاقه مند به معارف الهی هستند.

وی با بیان ضرورت تبلیغ  موثر در جامعه، به مبلغان توصیه کرد: اگر جایی و مکانی مردم از منبر های فراری هستند علت این مساله ضعف مبلغ در بیان مساله و یا رعایت نکردن حال مخاطبان است.

استاد انصاریان با اشاره به اهمیت تربیت مبلغ با سواد گفت: حوزه های علمیه باید مبلغان با سواد و اثرگذار تربیت کنند، در حال حاضر ما در جامعه ای هستیم که تبلیغ دین برای جوانان نیازی اساسی است.

این مفسر قرآن و نهج البلاغه در ادامه با اشاره به اهمیت معنویت در زندگی طلاب و روحانیان ابراز داشت: طلاب و روحانیان باید در کنار علم آموزی برای تاثیر گذاری در جامعه از مسایل معنوی غافل نشوند.

وی ادامه داد: علامه محمد تقی جعفری(ره) می فرمود «من به تمامی درس هایی که خواندم و کتاب هایی که نوشتم برای روز قیامت امیدی ندارم  و فقط به گریه ها و روضه هایی که برای امام حسین(ع) خواندم امید دارم».

استاد انصاریان تاکید کرد: طلاب و روحانیان نباید از فضیلت روضه غافل شوند، گریه برای امام حسین(ع) دارای برکات فراوانی است که تمامی علما همانند محمد تقی جعفری(ره) و علامه طباطبائی (ره) به این مساله اذعان دارند.

این مفسر قرآن و نهج البلاغه با اشاره به ضرورت رعایت زی طلبگی در مسایل فردی و اجتماعی، گفت: طلاب و روحانیون نباید در مسائل و اظهار نظرهای سیاسی واکنشی تند و خارج از شان طلبگی از خود نشان دهند.

منبع: حوزه نیوز