تبیان، دستیار زندگی
ست مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه علمیه قم، توسعه و تقویت پژوهش در میان طلاب و پرداختن به تخصصهای علمی و استفاده از امكانات كارآمد پژوهشی، آموزشی و تبلیغی را یك ضرورت دانست.  به گزارش مرکز خبر حوزه ، حجت‌الاسلام جو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر دفتر تدوین متون در سی حوزه: تخصص گرایی ضرورت امروز حوزه ها است

مدیر دفتر تدوین متون درسی حوزه علمیه قم، توسعه و تقویت پژوهش در میان طلاب و پرداختن به تخصصهای علمی و استفاده از امكانات كارآمد پژوهشی، آموزشی و تبلیغی را یك ضرورت دانست.

به گزارش مرکز خبر حوزه ، حجت‌الاسلام جواد رفیعی، جایگاه فعلی حوزه‌ها را جایگاه ارزشمندی برشمرد و با تاكید بر ضرورت تلاش و تامل بیشتر و توجه به نیازهای زندگی بشر امروزی گفت: با بازنگری در دروس حوزه باید ببینیم چه مقدار از آموزه‌هایمان با نیازهای امروز، مشكلات، پرسشها و مسایلی كه مردم در زندگی عادی خود با آن درگیر هستند انطباق دارد.

دبیر نهضت آزاد اندیشی و تولید علم حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: با توجه به پیشرفت و رشد و گسترش علوم، حوزه ناچار خواهد بود به تخصصی شدن توجه ویژه‌ی مبذول دارد و هر كس در یك رشته متخصص شود، بنابراین باید تخصصهای مختلف را تعریف و دانش‌آموختگان حوزوی را طبقه‌بندی كنیم.

حجت‌الاسلام رفیعی، با تاكید بر ضرورت مكتوب ساختن دانسته‌های شفاهی و نهادینه شدن پژوهش و تحقیق در حوزه تصریح كرد: باید تلاش كنیم تا طلبه علاوه بر اهتمام به پژوهش مساله یاب خوبی باشد، لذا دوره سطح باید دوران كارورزی باشد و وقتی به درس خارج به عنوان یك محقق رسید، بداند تحقیق چه مولفه‌ها و فرآیندی دارد.