تبیان، دستیار زندگی
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لازم است نظام تعرفه مناسبی تدوین شود؛ به طوری که برای خدمات ثابت بازار رقابتی شده و همچنین حجم بازار، بزرگ شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ساماندهی فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لازم است نظام تعرفه مناسبی تدوین شود؛ به طوری که برای خدمات ثابت بازار رقابتی شده و همچنین حجم بازار، بزرگ شود.

بخش اقتصاد تبیان
ساماندهی فروش بسته‌های اینترنتی و کم‌فروشی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی در دیدار سرپرست و مدیران سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به سیاست کاهش تعرفه‌ها، گفت: در بحث تعرفه ها، باید نظام تعرفه مناسبی تدوین شود به طوری که برای خدمات ثابت بازار رقابتی شده و همچنین حجم بازار بزرگ شود و در یک فرایند زمانی مناسب در بازارهای رقابتی، به سمت آزادسازی تعرفه ها، حرکت کنیم.

وی تصریح کرد: تعدیل در تعرفه خدمات مختلف باید به صورتی باشد که در حوزه تلفن همراه و ثابت اپراتورها به سمت باندل کردن صوت و دیتا پیش روند و تعادل در تعرفه خدمات صوتی و داده مد نظر قرار گیرد.

جهرمی در ادامه به ساماندهی وضعیت فروش بسته‌های اینترنتی و بحث کم فروشی خدمات، اشاره کرد و تاکید کرد:  لازم است، کمیته ای ویژه برای بررسی این موضوع و رعایت حقوق مصرف کننده ها تشکیل شود.

وی تصریح کرد:  همچنین  لزوم تدوین چارچوبی نظام مند برای رعایت حقوق مصرف کننده ها ضروری است،‌ تا اپراتورها حقوق مصرف کننده ها را بر مبنای این چارچوب رعایت کنند و اپراتورها نیز یک بسته فرهنگی حاوی هشدارها و ملزومات را برای دادن هشدار به مردم تدوین کنند و در این زمینه فقط به پیامک اکتفا  نشود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این دیدار درباره تدوین ضوابط لازم برای حمایت از OTT ها و APP ها هم افزود:  لازم است این موضوع از نظر حقوقی بررسی شود که چگونه می توان وندورهای تولید کننده گوشی را ملزم کرد که گوشی های بازار ایران با OSS مختص ایران تولید شود.

وی در زمینه قاچاق گوشی تلفن همراه نیز تاکید کرد:  مکانیزم های مقابله با قاچاق و اجرای پروژه رجیستری باید با جدیت پیگیری شود.

آذری جهرمی درباره وضعیت دکل های تلفن همراه نیز گفت: بررسی حقوقی لازم در جهت ساماندهی دکل ها و فرایندهای حقوقی و مقرراتی با شهرداری ها ضروری است؛ به طوری که همزمان حقوق اپراتور و شهر و مردم رعایت شود.


منبع: خبرگزاری ایسنا