تبیان، دستیار زندگی
ست حضرت آیت الله مكارم شیرازی، از مراجع تقلید امروز دوشنبه در مدرسه علمیه امیر المؤمنین علی (ع) طی سخنانی به مشكلات جهان امروز پرداخت و ویژگی‌های حكومت مهدوی را بررسی كرد. به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت آیت الله مکارم شیرازی :نبض سیاست جهان در اختیار ناصالحان است

حضرت آیت الله مكارم شیرازی، از مراجع تقلید امروز دوشنبه در مدرسه علمیه امیر المؤمنین علی (ع) طی سخنانی به مشكلات جهان امروز پرداخت و ویژگی‌های حكومت مهدوی را بررسی كرد.
به گزارش رسا، حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی امروز دوشنبه در مدرسه علمیه امیر المؤمنین علی (ع) قم با بیان معانی كلمه عصر در قرآن از در اختیار گرفتن نبض سیاست جهان در عصر حاضر توسط ناصالحان سخن گفت و اظهار داشت: مشكل جهان همین است، اما وقتی حضرت ولی عصر (عج) ظهور می‌كند، آیین پاك اسلام همه جا را فرا می‌گیرد، یهود و نصارا به صورت یك اقلیت دینی باقی می‌مانند چون اسلام كسی را مجبور نمی‌كند كه به دینی بگرود و آن زمان است كه انسان می‌تواند به عبادت خالصانه و بی‌دغدغه بپردازد و آرامش بشر به صورت كامل بعد از قیام امام عصر (عج) تحقق می‌یابد.
وی به اجرا شدن دستورات اسلامی در گوشه و كنار جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و افزود: پس از انقلاب اسلامی اعتقاد مردم به امام زمان (عج) بیشتر شده و مراكزی مانند جمكران در حال تبدیل شدن به مركز قوی برای جهان تشیع است گر چه هر قدر عشق مردم به این معصوم بیشتر می‌شود بازار مدعیان قلابی هم بیشتر می‌شود.
این مرجع تقلید اضافه كرد: اخیراً عده‌ای پیدا شده‌اند و ادعای نیابت خاص امام زمان (عج) را دارند كه در روایات هم نام آنها به عنوان دجال آمده است كه حكومت اسلامی با آنها برخورد می‌كند و در اعترافات خود به اهداف و قصد‌های خود اقرار كرده‌اند.
وی ارزش‌های وجودی انسان چون، خلیفه الله، مسجود فرشتگان و روح خدایی انسان را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: گاهی انسان ارزش وجودی خود را مانند سنگ قیمتی كه زیر دست و پای بچه‌ها افتاده فراموش می‌كند و آن را به مقداری پول و مواد مخدر می‌فروشد ولی در مقابل، حدود پانزده آیه‌ در قرآن ، جهان را در اختیار انسان می داند . پس ارزش انسان از جهان بیشتر است.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم ، سختی‌های زندگی و پیامد های آن را مورد توجه قرار داد و گفت : مولای متقیان حضرت علی (ع) مانند درختی كه در بیابان روییده می‌توانست در سختی‌ها و تنها با خوردن نان جو عمرو بن عبد ود را بكشد و در خیبر را بكند. یكی از دانشمندان غربی نیز می‌گوید «تمدن‌هایی در تاریخ قوی شده‌اند كه یك دشمن خارجی به آن حمله كرده است» و مطمئناً اگر ما متحمل هشت سال جنگ تحمیلی نشده بودیم سپاه و ارتش چنین قدرتمندی نداشتیم.