تبیان، دستیار زندگی
اپ عده ای از روحانیون مسلمان در نامه سرگشاده ای خطاب به رهبر کاتولیک های جهان، ابراز تأسف او نسبت به اظهاراتش درباره اسلام قدردانی کرده اند. به گزارش بی بی سی، نامه سرگشاده مفصل روحانیون مسلمان که در سایت نشریه "اسلامی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نامه سرگشاده روحانیون مسلمان به پاپ

عده ای از روحانیون مسلمان در نامه سرگشاده ای خطاب به رهبر کاتولیک های جهان، ابراز تأسف او نسبت به اظهاراتش درباره اسلام قدردانی کرده اند.

به گزارش بی بی سی، نامه سرگشاده مفصل روحانیون مسلمان که در سایت نشریه "اسلامیکا" منتشر شده است، بر "برخی خطاها و لغزشها" در سخنرانی پاپ نیز انگشت گذاشته است.

به نوشته مجله اسلامیکا که در لوس انجلس منتشر می شود، نامه سرگشاده به پاپ قرار است روز یکشنبه در واتیکان به دفتر پاپ ندیکت تحویل شود.

رهبر مذهبی کاتولیک های جهان در ماه سپتامبر در یک سخنرانی با استناد به متنی قرون وسطایی، اسلام را با خشونت همراه خواند و باعث خشم و اعتراض مسلمانان شد.

پاپ برای سخنرانی خود عذرخواهی نکرد، اما گفت از اینکه اظهارات او باعث رنجش خاطر مسلمانان شده است، متأسف است.

۳۸ روحانی عالیقدر از کشورهای بوزنی، کرواسی، مصر، اردن، کوزوو، عمان، روسیه، ترکیه، ازبکستان و ایران نامه را امضا کرده اند.

آنها در نامه خود "اظهار تأسف شخصی پاپ" را گامی مثبت دانسته اند.

پاپ قرار است آخر ماه نوامبر از ترکیه دیدن کند، که بیشتر مردم آن مسلمان هستند. اظهارات پاپ درباره دین اسلام، در ترکیه نیز با موج اعتراض روبرو شد. اکنون بر سفر پاپ به این کشور سایه تردید افتاده است.