تبیان، دستیار زندگی
رد محکومیت اهانت شبكه تلویزیونی دانمارك به ساحت مقدس نبی اكرم(ص) از سوی حوزه علمیه همچنان ادامه دارد. مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس در پی اهانت شبكه تلویزیونی دانمارك به ساحت مقدس نبی اكرم(ص)، اطلاعیه‌ای صادر كرد. &...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محکومیت اهانت رسانه های دانمارك به نبی اكرم(ص) از سوی حوزه علمیه همچنان ادامه دارد

محکومیت اهانت شبكه تلویزیونی دانمارك به ساحت مقدس نبی اكرم(ص) از سوی حوزه علمیه همچنان ادامه دارد.

مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس در پی اهانت شبكه تلویزیونی دانمارك به ساحت مقدس نبی اكرم(ص)، اطلاعیه‌ای صادر كرد.

در این اطلاعیه آمده است: هنوز چند صباحی از سخنان سخیف و بیانات موهن پاپ بندیکت شانزدهم به دین مبین اسلام نگذشته است که شاهد اهانت گروهی موسوم به سازمان جوانان حزب خلق دانمارک به پیامبر اعظم و آیینه تمام نمای مکارم اخلاقی، حضرت محمد بن عبدالله (ص) و نمایش وقیحانه این اهانت در تلویزیون دانمارک هستیم.

در بخش دیگری از این اطلاعیه تصریح شده است: مرکز مدیریت حوزه علمیه فارس، ضمن محکوم نمودن این گستاخی، از ممالک اسلامی می‌خواهد با قطع روابط اقتصادی خود با دولت دانمارک، عاملان این اقدام ناشایست را تنبیه و از تعدیات مدعیان حقوق بشر در غرب به حقوق مسلمان و اهانت‌های زنجیره‌ای آنان نسبت به مقدسات اسلامی جلوگیری به عمل آورند.

همچنین شورای برنامه‌ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با صدور بیانیه‌ای از مسلمانان جهان خواست با حفظ وحدت و یکپارچگی جلوی هتاکی‌ها و توطئه‌های حساب شده را بگیرند.

در این بیانیه با بیان اینكه "دین اسلام تا کنون از گزند دشمنان و هجمه کج اندیشان بدخواه مصون نبوده است و هر از چندگاهی عملیات ویژه سیاستمداران ورشکسته دنیا به چنین اقدامات موهون به منظور ایجاد جنگ روانی آن‌هم با ترفندهای ویژه‌ای علیه اسلام صورت می‌گیرد"، افزوده است: این بار نیز در اقدامی وقیح و وقیح‌تر از گذشته یک روزنامه گستاخ سوئدی با کشیدن تصویر رسول گرامی اسلام ، حضرت محمد (ص) احساسات یک میلیارد و 200 میلیون مسلمان جهان را جریحه دار نمود.

در بیانیه شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان تصریح شده است: این‌گونه اقدامات افراطی هشداری است به همه دین مداران عالم تا همواره در مقابل هتاکی‌ها و تهدیدهای جدی علیه اسلام بایستند و نگذارند این نوع قضایا که طراحی آن با استعمارگران است به نتیجه مطلوب برسد و خشم مسلمانان را برانگیزد.

در این بیانیه آمده است: بی‌تردید امروز جهان کفر به مبارزه با جهان اسلام برخاسته زیرا اسلام را در مقابل باورهای خود می‌پندارند و از گستره بیداری ملت‌ها و گسترش آن در دنیا وحشت‌زده گردیده لذا در صدد ضربه زدن به این دین آسمانی هستند. مسلمانان و کشورهای اسلامی به ویژه سازمان کنفرانس اسلامی و آزدی‌خواهان عالم با ترفندهای دشمنان و کوردلانی که هنوز نتوانسته‌اند ندای(قل یا اهل الکتاب تعالو الی کلمه سواء بیننا و بینکم الا نعبد الا الله و لا نشرک به شیئا) آخرین سفیر الهی را با گوش جان بشنوند با واکنش هر چه سریع‌تر به اقدام جدی و مبارزه با این فکر پلید برخیزند تا در آینده‌ای نه چندان دور افکار عمومی جهان شکست این توطئه ننگین را شاهد باشند. اگر مسلمانان و دولت‌های کشورهای اسلامی از کنار این گونه فجایع و حوادث ناگوار بی‌تفاوت بگذرند اقدامات آنان به ضد اسلام و مسلمین روز به روز گسترده‌تر و جدی‌تر خواهد شد.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در پی اهانت شبكه تلویزیونی دانمارك به ساحت مقدس نبی اكرم (ص) بیانیه محكومیت آمیزی صادر كرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، در بیانیه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آمده است: "خیزش اسلامی معاصر و نهضت بازگشت به خویشتن مسلمانان ، پیروزی شكوهمند حزب‌الله لبنان و توفیقات روزافزون ایران اسلامی ، موجی در عالم درافكند كه هر روز بر دامنه آن افزوده می‌شود.
این روند مبارك كه در ضمن به غبارزدایی از چهره تابناك اسلام نیز انجامیده ، هر روز به تعداد پیروان این آیین مقدس می‌افزاید و ارباب كلیسا كه از مهار آن عاجز آمده‌اند راه چاره را در تنور فتنه دمیدن و توهین به اسلام و سنبل‌های آن دیده‌اند.
از این روست كه پس از چاپ كاریكاتورهای موهن در شماری از روزنامه‌های اروپایی – كه منجر به فوران آتش خشم مسلمانان غیرتمند و عقب‌نشینی فتنه‌انگیزان اروپایی گردید پاپ شانزدهم خود به میدان كینه‌توزی و دروغ‌پراكنی علیه اسلام و رسول اعظم (ص) آمد و در ادامه آن روند ، دوباره در تلویزیون دانمارك شاهد توهین به رسول محبوب خدا هستیم.این حركات جسورانه و اخلاق‌ستیزانه نشان می‌دهد كه چسان بزرگان كلیسا و دولتمردان اروپایی به ملعبه صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند".