تبیان، دستیار زندگی
هنگ کردن و یا به اصطلاح گیرکردن گوشی هنگامی رخ می دهد که یا گوشی شما ویروسی شده باشد و یا نرم افزارهای متعددی بر روی آن با دیتاهای مختلف نصب باشند، که باعث می شود سرعت گوشی شما پایین بیاید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکارهایی برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی

هنگ کردن و یا به اصطلاح گیرکردن گوشی هنگامی رخ می دهد که یا گوشی شما ویروسی شده باشد و یا نرم افزارهای متعددی بر روی آن با دیتاهای مختلف نصب باشند، که باعث می شود سرعت گوشی شما پایین بیاید.

فرآوری بخش دانش و زندگی تبیان

هنگ کردن گوشی

گوشی های هوشمند یا اسمارت فون ها (smart phone) علاوه بر مزایای فوق العاده ای که در زندگی بشری داشته اند بعضی مشکلات جدید را به زندگی ما اضافه کرده اند از جمله سندرم های عصبی که از زندگی در کنار این گوشی های دوست داشتنی بدست آمده، اما یکی از اعصاب خوردکننده ترین اتفاقاتی که هنگام کار با این گوشی ها ممکن است گریبان گیر شما شود مشکل هنگ کردن آن هاست. در هنگام هنگ کردن گوشی خود چه می کنید؟

برخی افراد گوشی‌هایی با CPU پایین خریداری کرده و اطلاعات فراوان بر روی آن می‌ریزند که همین مساله باعث پایین آمدن سرعت گوشی و هنگ کردن آن می‌شود. البته در برخی موارد خرید گوشی‌های تقلبی و یا برندهای نامناسب هم می تواند به این مشکلات دامن بزند اما در موارد بسیاری هنگ کردن گوشی‌های تلفن همراه به بحث استفاده از آن‌ها بازمی‌گردد.

بسیاری از افرادی که از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند از برنامه‌هایی مانند بازار و غیره استفاده کرده و بازی‌ها یا برنامه‌های متعددی را برروی گوشی‌های خود نصب می کنند، درنتیجه حافظه گوشی آن‌ها پر می‌شود و این مساله سرعت گوشی را به شدت کاهش می‌دهد.

علاوه بر این گاهی برخی گوشی‌ها علاوه بر حافظه خود گوشی، از رم جانبی هم کمک می‌گیرند که در این موارد مشکل هنگ کردن گوشی می‌تواند بیشتر شود. به همین دلیل لازم است افراد زمانی که گوشی می‌خرند دقت داشته باشند که سرعت CPU آن از چه قرار است و چه قدر حجم آن گوشی برای فعالیت آن‌ها کفایت می کند. همیشه  باید میزان حافظه رم دستگاه حداقل ۴۰% خالی و در اختیار اندروید باشد. از خالی بودن حافظه داخلی دستگاه  مطمئن شوید، اگر دستگاه شما حافظه داخلی دارد و هم مموری کارت سعی کنید اطلاعات را بیشتر بر روی مموری کارت ذخیره کنید.

به عنوان مثال اگر یک گوشی دو گیگ حافظه دارد، نباید بیش از ۱.۵ گیگ آن پر شود چرا که در غیر این صورت سرعت گوشی به شدت کاهش پیدا می‌کند و بر همین اساس برنامه‌ها را دیر باز می‌کند و فرد مجبور می‌شود اطلاعات خود را پاک کرده و یا نسبت به فلش کردن گوشی اقدام کند.

برنامه های فعال در پس زمینه را ببندید، در بسیاری از برنامه ها، وقتی از برنامه خارج می شوید به طور کامل بسته نمی شوند و در پس زمینه سیستم عامل شما به صوزت نیمه فعال باقی میماند که باعث کند شدن دستگاه  موبایل شما می شود.

نکته دیگر آن که آلوده شدن گوشی به ویروس‌ها و بدافزارها نیز می‌تواند این مشکل را افزایش دهد و بر همین اساس لازم است از یک آنتی ویروس جهت اسکن گوشی استفاده کنید. همیشه سعی کنید از یک آنتی ویروس بر روی یستم عامل تلفن همراه استفاده کنید.

نرم افزار هایی برای بهتر شدن عملکرد اندروید دانلود  کنید، می توانید بسیاری از این برنامه ها را در فروشگاه های اندرویدی ببینید .برنامه هایی مانند "Clean Master" به انتخاب اکثر سایت ها بهترین برنامه در این زمینه است البته Advanced Task Manager و DU Speed Booster و Android Booster از دیگر نرم افزارهای موجود در این زمینه است .

علاوه بر این تا جایی که می‌توانید سعی کنید نرم افزارهای فیلترشکن رایگان را بر روی گوشی خود نصب نکنید چرا که این نرم افزارها علاوه بر مشکلات امنیتی، مشکلات نرم افزاری نیز برای گوشی ایجاد می کنند.

با تمام این تفاسیر ممکن است همچنان در مواردی با مشکل هنگ کردن گوشی مواجه شوید. گاهی نیز این مشکل چنان جدی است که گوشی شما هیچ فعالیتی انجام نداده و برای مدتی به طور کامل از کار باز می ماند. در گذشته که اغلب گوشی‌های تلفن همراه باطری‌های جدا داشتند این امکان وجود داشت که زمان ایجاد چنین مشکلی با خارج کردن باطری و جاگذاری مجدد آن دستگاه را وادار به تنظیم مجدد کرد. اما اکنون در موارد متعدد برخی گوشی‌های پرطرفدار تلفن همراه به گونه ای طراحی شده اند که باطری آنها داخل ساختار گوشی قرار داشته و امکان جداسازی آن وجود ندارد.

در آخر گاهی تنها گزینه ای که راه حل نهایی برای رفع این مشکل است گزینه ی "Reset Factory" گوشی است که قبل از انجام این کار حتما باید از کلیه نرم افزار هایتان بک آپ بگیرید. اکثر هنگ کردن های مداوم گوشی مربوط به نرم افزارها است؛ اگر این پرسش را داشته باشید که از کجا بفهمیم هنگ کردن گوشی مربوط به نرم افزارهای گوشی است؟! کافیست یک پشتیبان (بک آپ) از اطلاعات بگیرید و تلفن همراهتان را Reset Factory کنید. بعد از برگشتن اطلاعات به تنظیمات کارخانه اگر از سرعت راضی بودید، هنگ کردن مربوط می شود به نرم افزارهای نصب شده است.


منابع: کافه لینک، ساتین، کلیک، ایسنا