تبیان، دستیار زندگی
ست حجت‌الاسلام سیدعبدالله فاطمی‌نیا گفت: برگزاری طولانی مراسم احیا موجب از بین رفتن نشاط در عبادت می‌شود. به گزارش ایسنا، وی كه در موسسه‌ی فرهنگی روشنگر سخنرانی می‌كرد، تصریح كرد: اصل در شب قدر، احیای قلب است و صرف پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استاد فاطمی‌نیا:چاپ برخی كتاب‌ها خطرآفرین است

حجت‌الاسلام سیدعبدالله فاطمی‌نیا گفت: برگزاری طولانی مراسم احیا موجب از بین رفتن نشاط در عبادت می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی كه در موسسه‌ی فرهنگی روشنگر سخنرانی می‌كرد، تصریح كرد: اصل در شب قدر، احیای قلب است و صرف پرداختن به احیای جسم موثر نیست.

وی گفت: مراسم شب‌های احیاء باید به گونه‌ای برگزار شود كه میل انسان به دعا و مناجات بالا و نشاط انسان محفوظ باشد.

فاطمی‌نیا افزود: ما می‌توانیم مراسم را در مدت كوتاه‌تری برگزار كنیم و بگذاریم مردم اگر می‌خواهند خود در مكان‌های مقدس، مشغول دعا و مناجات و راز و نیاز باشند.

این محقق علوم حوزوی با اشاره به سوءاستفاده عده‌ای از احساسات دینی مردم تصریح كرد: عده‌ای به دنبال جذب طرفدار به خرافات دامن می‌زنند.

وی گفت: چند سال پیش فردی با سوء استفاده و برای بازار گرمی ادعا می‌كرد كه در چند كیلومتری مسجد جمكران مكانی است كه امام زمان (عج) قدم‌های خود را در آن‌جا گذاشته‌اند؛ در حالی كه چنین مطالبی كذب محض است.

فاطمی‌نیا گفت: اخیرا كتاب‌هایی چاپ شده است با این عنوان كه برای فلان مرض مثلا فلان دعا را چند بار بخوانید و برای فلان گرفتاری فلان دعا را چنین و چنان كنید. این كتاب‌ها بی‌دین‌ساز و برای جامعه‌ی دینی خطرآفرین هستند.

وی گفت: خطرات این كتاب‌ها از آن جهت است كه ممكن است فردی به دستورات آن عمل كند و وقتی اثر آن را مشاهده نكند به معارف دین بدبین شود.