تبیان، دستیار زندگی
ور دولت پاكستان پس از ماه مبارك رمضان اقداماتی جدی در ارتباط با حضور طلاب دینی كه در این كشور مشغول به تحصیل هستند آغاز می‌كند. روزنامه اردو زبان "نوای وقت" چاپ پاكستان روز دوشنبه با اعلام این مطلب نوشت: وزارت كشور پاكس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اقدام دولت پاكستان برای طلاب خارجی مشغول به تحصیل در این كشور

دولت پاكستان پس از ماه مبارك رمضان اقداماتی جدی در ارتباط با حضور طلاب دینی كه در این كشور مشغول به تحصیل هستند آغاز می‌كند.

روزنامه اردو زبان "نوای وقت" چاپ پاكستان روز دوشنبه با اعلام این مطلب نوشت: وزارت كشور پاكستان اطلاعات كامل طلاب خارجی شاغل به تحصیل در مدارس ایالتهای چهارگانه، مناطق قبایلی مرزی و كشمیر تحت اداره این كشور را كسب كرده است.

به نوشته نوای وقت، به این طلاب یك تا دو ماه مهلت داده شده است كه برای ادامه تحصیل در این مدارس از كشورهای متبوع خود اجازه و مدارك قانونی اخذ كنند.

این روزنامه افزود: در صورت عدم دریافت مدارك قانونی از سوی طلاب، آنان از پاكستان اخراج خواهند شد.

بر اساس گزارش نوای وقت، وزارت كشور پاكستان اعلام كرده است كه ژنرال "پرویز مشرف" رییس جمهوری این كشور نیز با این اقدام موافق است.

پیشتر طلاب خارجی موظف بودند از وزارت خارجه مدارك و اجازه بگیرند اما اكنون اعلام شده است كه باید از كشورهای متبوع خود مدارك قانونی را اخذ كنند.

هم اكنون سه هزار و ‪ ۳۹۳‬طلبه خارجی در مدارس دینی پاكستان به تحصیل مشغول هستند.

در این مدارس مذهبی طلاب ‪ ۶۴‬كشور از جمله چین، هند، آمریكا، انگلیس، افغانستان، بنگلادش، آلبانی، آذربایجان، كانادا، كشورهای آفریقایی و حتی روسیه نیز حضور دارند.