تبیان، دستیار زندگی
رد آیت الله جعفر سبحانی، در سخنان خود در مدرسه علمیه حجتیه قم، محرومیت فردی را در برخی شرایط ، مستلزم پاس داشت مصالح اجتماع دانست. به گزارش رسا، آیت الله جعفر سبحانی امروز پنجشنبه در سخنان خود در مدرسه علمیه حجتیه قم، ب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله سبحانی: اهانت غربیان ، مسلمانان را استوارتر كرد


آیت الله جعفر سبحانی، در سخنان خود در مدرسه علمیه حجتیه قم، محرومیت فردی را در برخی شرایط ، مستلزم پاس داشت مصالح اجتماع دانست.
به گزارش رسا، آیت الله جعفر سبحانی امروز پنجشنبه در سخنان خود در مدرسه علمیه حجتیه قم، با اشاره به آیه شش سوره احزاب و دستور خدا به ازدواج نكردن با زنان پیامبر بعد از او گفت: این مسأله به علت غیرت‌زدگی و تعصب بی‌مورد نیست بلكه به علت عدم سوء استفاده سیاسی از مقام و شخصیت این زنان واحترام وی‍ژه آنها بود زیرا پس از وفات پیامبر اعظم (ص) تنها انگیزه برای ازدواج با این زنان،سیاسی بوده است و این جاست كه محرومیت فردی باید فدای مصالح اجتماع شود.
وی برای نمونه از روی كرد مردم به به طلحه و زبیر به خاطر مقام قدسی یكی از زنان پیامبر اعظم (ص) اشاره كرد و افزود: این‌هاآن‌چنان قدرتی نداشتند كه بتوانند ارتشی به این عظمت جمع آوری كنند و جنگ جمل را به راه بیاندازند.
این مدرس خارج اصول حوزه علمیه قم افزود: انسان‌ها نباید از مقام خود در جهت رسیدن به منافع سیاسی بهره گیرند و رهبری یك جمعیت، یا استادی یك مكان، نباید وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف حزبی شود. همین مقامات، حتی مقامات روحانی به علت قرار گرفتن در طریق سیاسی باعث گمراهی می‌شود.
حضرت امیر المؤمنین علی (ع) نیز در پاسخ مردی كه در مورد جنگ با طلحه و زبیر پرسید پاسخ داد، حق و باطل را با مقامات مردم نشناس هیچگاه مقام ، دلیل حقانیت سخن نیست ؛ برو اول حق و باطل را بشناس و بعد ببین حق با آن طرف است یا این طرف.
آیت الله سبحانی همچنین از احترام خدای متعال به پیامبر اعظم (ص) در قرآن یاد كرد و قسم خوردن به این حضرت، یاد كردن از سینه، چشمان و جان او را نشانه این احترام دانست .
وی با اشاره به اهانت دانماركی‌ها به پیامبر اعظم (ص) ، حماقت دشمنان اسلام را یادآور شد و قیام مسلمانان به جای سست شدن را نتیجه این اقدام برشمرد و افزود: با جسارات شما بر دامن پاك پیامبر اكرم (ص) لكه‌ای نمی‌نشیند.