تبیان، دستیار زندگی
ار عملیات ساخت حوزه علمیه خواهران در شهرهای چابهار و زابل آغاز شد. به گزارش ایرنا ، امام جمعه چابهار گفت : بعد از شهرهای زاهدان ، زابل ، ایرانشهر ، سراوان ،این حوزه علمیه پنجمین حوزه علمیه خواهران در سطح استان محسوب می‌...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران در زابل و چابهار


عملیات ساخت حوزه علمیه خواهران در شهرهای چابهار و زابل آغاز شد.
به گزارش ایرنا ، امام جمعه چابهار گفت : بعد از شهرهای زاهدان ، زابل ، ایرانشهر ، سراوان ،این حوزه علمیه پنجمین حوزه علمیه خواهران در سطح استان محسوب می‌شود.
سید محمد موسوی افزود :برای ساخت این حوزه علمیه مبلغ دو میلیارد و ‪۶۰۰‬ میلیون ریال اعتبار لازم است.  دو سوم این مبلغ توسط كمك‌های مردمی و خیرین و مابقی آن از محل اعتبارات حوزه علمیه قم تامین خواهد شد.
وی گفت : حوزه علمیه خواهران چابهار در زمینی به مساحت دو هزار و ‪۲۵۰‬ مترمربع و با زیربنای یك هزار و ‪ ۶۰۰‬متر مربع شامل واحدهای آموزش و خوابگاه ساخته می‌شود.  این حوزه علمیه در ابتدا ، كار خود را با ‪ ۸۰‬نفر طلبه خواهر آغاز می‌شود و تا ‪ ۲۰۰‬نفر ظرفیت خواهد داشت.
همچنین مسوول حوزه علمیه خواهران زابل از آغاز كار احداث ساختمان دایمی این حوزه در شهرستان زابل خبر داد.
زینب عالی گفت: حوزه علمیه خواهران زابل توسط مووسسه جمعیت تعاون اسلامی تهران به مدت شش ماه با هزار و ‪ ۴۰۰‬مترمربع زیربنا احداث می‌شود.  اكنون ‪ ۱۲۲‬طلبه خواهر در پایه نخست تا پنجم حوزه علمیه از مقطع دیپلم تا كارشناسی در این حوزه به تحصیل اشتغال دارند.
او گفت: امسال با توجه به محدویت مكان تنها ‪ ۳۵‬طلبه جدید در این حوزه علمیه پذیرفته شده‌اند.  با راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران در این شهرستان ظرفیت پذیرش طلبه در دو ترم امكانپذیر شده و شمار طلبه‌های ورودی جدید افزایش می یابند.
او اظهار داشت: دانش‌آموختگان طلبه در مدت پنج سال تحصیل، دروس عمومی حوزه را فرا می‌گیرند.