تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: همیاران مشاور باید مهارت برقراری ارتباط با دیگران و همچنین تقویت مشارکت دانش آموزان در مدارس با یکدیگر را ایجاد کنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همیاران مشاور باید مهارت برقراری ارتباط با دیگران را در مدارس ایجاد کنند

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش گفت: همیاران مشاور باید مهارت برقراری ارتباط با دیگران و همچنین تقویت مشارکت دانش آموزان در مدارس با یکدیگر را ایجاد کنند.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

همیاران مشاور باید مهارت برقراری ارتباط با دیگران را در مدارس ایجاد کنند

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان اصفهان، مسعود شکوهی در اردوی آموزشی _ توجیهی همیار مشاوران و کارشناسان قطب پنج کشور (پسران) اظهار کرد: پایدار و تقویت بخشی به این تشکل ها، نیازمند اهتمام جدی همیاران مشاور در مدارس است که در این راستا باید آموزش های مستمر به این گروه ارائه شود.

مدیرکل مشاوره و امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش افزود: دبیرخانه دائمی ما برنامه های مهمی را آماده کرده است که انشاالله ابلاغ خواهند کرد.

وی عنوان کرد: همیار مشاور یکی از تشکل های مهم و ارزشمند در نظام تعلیم و تربیت است که در این مدت کوتاهی که کار خود را آغاز کرده است، تاثیرات موثری را در حوزه بهداشت روان، مسائل تربیتی و مشاوره دانش آموزان به یادگار گذاشته است.

شكوهی تاکید کرد: با بررسی برخی گزارشات و بازدید از استان های کشور، به این نتیجه دست پیدا کردیم که این تشکل علی رغم عمر کوتاه خود در مدارس توانسته است جای خود را به خوبی باز کند و از این جهت همیاران مشاور قابل مقایسه با تشکل های دیگر در مدارس نیستند.

وی خطاب به همیاران مشاور بیان کرد: شما به عنوان همیاران مشاور انتخاب شده اید و بدون شک از ویژگی های خاصی برخوردار بوده اید لذا قدر و ارزش این عنوان را بدانید و توانمندی های خود را افزایش دهید و سعی کنید ارتباط خود را در برنامه های درونی و بیرونی و همچنین همسالان خود افزایش دهید تا سهم مشارکت پذیری سایر دانش آموزان در فعالیت ها نیز بیشتر شود.

مدیرکل مشاوره و امورتربیتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: همیاران مشاور باید مهارت برقراری ارتباط با دیگران و هم چنین تقویت مشارکت دانش آموزان در مدارس با یکدیگر را ایجاد کنند.

شکوهی اضافه کرد: برخورداری از صفاتی چون صداقت، رازدار بودن، عدم قضاوت عجولانه و پیشداوری به توانمندی همیاران مشاور بستگی دارد و در غیر این صورت دانش آموزان نمی توانند به همیاران مشاور اعتماد کنند لذا درخواست من از همیاران، تقویت این مهارت ها و هم چنین ایجاد شادی و نشاط در مدرسه است.

مدیرکل مشاوره و امورتربیتی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: اگر همیاران مشاور بتوانند با توانمندی موجود در درون خود اقدام به کاهش خشونت‌ها در میان دانش آموزان و افراد جامعه کنند، بدون شک جامعه ای شاد خواهیم داشت.

وی ادامه داد: طرح مشترکی به نام طرح مدرسه دوستدار زندگی با سازمان بهزیستی به اجرا گذاشته خواهد شد که از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس اجرا می شود.

شکوهی تصریح کرد: اینکه حسگرهای مدرسه بتواند به خوبی هشدار دهد و آسیب ها را نیز به موقع شناسایی کند، به معنای هوشمند سازی مدارس است که خوشبختانه طرح مدرسه دوستدار زندگی به این موضوع نیز می پردازد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش