تبیان، دستیار زندگی
رنگ ها این توانایی را دارند که محیط خانه را به کلی تغییر دهند. بهترین راه مقابله با استرس و هر گونه احساس منفی و ایجاد آرامش در محیط خانه استفاده از رنگ هاست. رنگ ها در خانه تاثیر رنگ درمانی روی ساکنین خانه می توا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اصول رنگ آمیزی و تاثیر رنگ درمانی در خانه

رنگ ها این توانایی را دارند که محیط خانه را به کلی تغییر دهند. بهترین راه مقابله با استرس و هر گونه احساس منفی و ایجاد آرامش در محیط خانه استفاده از رنگ هاست. رنگ ها در خانه تاثیر رنگ درمانی روی ساکنین خانه می تواند داشته باشد.

بخش زیبایی تبیان
رنگ امیزی، رنگ درمانی، احساس آرامش، استرس

رنگ های غالبی که در خانه شما را احاطه کرده اند چه رنگ هایی هستند؟ با نگاه کردن به رنگ ها احساسی که نسبت به آن ها دارید و تاثیری که روی شما می گذارند را بنویسید.

طیف رنگ های مورد علاقه تان را انتخاب کنید. یک چرخه رنگ پیدا کنید. چرخه رنگ به رنگ های اولیه و رنگ های ثانویه و رنگ های گرم (قرمز، نارنجی، زرد) و رنگ های سرد (سبز، آبی، بنفش) تقسیم می شود. کدام یک از این رنگ ها نظر شما را بیشتر به خود جلب می کند؟ نسبت به هر کدام که رضایت بیشتری داشته باشید می توانید در خانه به کار ببرید.

رنگ های سرد برای ایجاد آرامش هنگام غذا خوردن و رنگ های گرم برای گفتگوهای جالب و مفرح سر میز غذا

مفهوم رنگ ها را نیز در نظر بگیرید. رنگ های سرد نشانگر آب، آسمان و درخت هستند و با احساس آرامش، سکوت و تعادل برابری می کنند. رنگ های گرم نشانگر خورشید، آسمان و ستاره ها هستند و با احساس انرژی، خلاقیت، فعالیت و چالاکی برابری می کنند.

ایجاد هارمونی رنگ ها در خانه نباید تنها بر اساس نظر یک نفر باشد. بلکه نظر تمام اعضای خانواده نیز مهم است. بعد از نظرسنجی اتاق هایی که وقت بیشتری را در آنجا می گذرانند را بر اساس نظرات آن ها رنگ آمیزی کنید.

به روش های مختلفی می توان این رنگ ها را به خانه آورد. یا می توانید خانه را رنگ کنید و یا رنگ مبلمان را عوض کنید. اگر تصمیم یک تغییر اساسی دارید رنگ دیوارها به علاوه وسایلی از قبیل مبلمان، پرده ها و فرش ها را هم میتوانید تغییر دهید.

رنگ های مناسب هر اتاق را تعیین کنید. رنگ های گرم برای اتاق مطالعه و اتاق های شلوغ و پر رفت و آمد مثل آشپزخانه مناسب است.

رنگ های سرد برای ورودی و خروجی ها مناسب است زیرا هنگام ورود و خروج از خانه حس آرامش را منتقل می کند. رنگ های سرد برای اتاق خواب و هر مکانی که نیاز به آرامش بیشتری دارد نیز مناسب است.

برای اتاق غذاخوری باید ترکیبی از رنگ های سرد و گرم به کار برد. رنگ های سرد برای ایجاد آرامش هنگام غذا خوردن و رنگ های گرم برای گفتگوهای جالب و مفرح سر میز غذا. بنابراین می توانید بعضی از رنگ ها را روی دیوارها و بعضی رنگ ها را روی پرده، سفره رومیزی و دستمال سفره به کار ببرید.

برای حمام و دستشویی بهتر است از رنگ های گرم استفاده کنید.

رنگ های سفید، کرم و بژ حس آرامش می دهند و فضا را باز تر نشان می دهند

نقشه طرح رنگ ها را روی کاغذ بکشید. این کار چه برای یک اتاق و چه برای کل خانه لازم است. با کشیدن طرح کلی می دانید که چه می خواهید. و حتی نتیجه کار هم تا حدودی دست تان می آید. وقتی طرح کلی را ترسیم کنید می دانید که چه رنگ هایی را با آن ها ترکیب کنید و از چه رنگی به عنوان رنگ غالب استفاده کنید.

رنگ های سفید، کرم و بژ حس آرامش می دهند و فضا را باز تر نشان می دهند. این رنگ ها را هم می توان به عنوان رنگ های حاشیه در تزئینات به کار برد و هم به عنوان رنگ اصلی. این رنگ ها برای اتاق هایی مناسب است که پنجره به سمت باغ یا فضاهای آرامش دهنده مشابه باغ دارد و خوب نور می گیرد.


منبع : برترینها

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.