تبیان، دستیار زندگی
ند   حضرت آیت الله خامنه‌ای تاكید كردند: شعرای كشور به ویژه شعرای جوان باید با استفاده صحیح و مناسب از زبان فاخر شعر، روح امید، حركت و پیشرفت را در جامعه و مخاطبان خود بدمند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شاعران، روح امید،حركت و پیشرفت را در جامعه بدمند

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاكید كردند: شعرای كشور به ویژه شعرای جوان باید با استفاده صحیح و مناسب از زبان فاخر شعر، روح امید، حركت و پیشرفت را در جامعه و مخاطبان خود بدمند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رسا، همزمان با شب میلاد كریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) شماری از شعرای پیشكسوت و شعرای جوان كشور، شب گذشته در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اشعار خود را در وصف پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان اهل بیت (ع) و شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همچنین اشعاری با مضامین دینی و اجتماعی را قرائت كردند.
رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این مراسم در سخنانی روند شعر و ادبیات فارسی را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رو به رشد خواندند و تأكید كردند: شعرای كشور به ویژه شعرای جوان باید با استفاده صحیح و مناسب از زبان فاخر شعر، روح امید، حركت و پیشرفت را در جامعه و مخاطبان خود بدمند.
ایشان با اشاره به اشعار خوبی كه در خصوص مسائل ارزشی به ویژه شهادت، جهاد و دفاع مقدس سروده شده خاطرنشان كردند: باید فضای هنری و شعر در جامعه به سوی آرمان‌های انقلاب و ایجاد شوق و انگیزه برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و تلاش خستگی‌ناپذیر سوق داده شود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأكید بر این كه ویژگی‌های شعر بعد از انقلاب، فضای شعر كشور را وارد مرحله جدیدی كرده است، افزودند: مسوولان فرهنگی و اصحاب شعر و ادب باید این فضا را مغتنم بشمارند و در جهت حفظ و هدایت این دستاورد تلاش كنند.
ایشان همچنین شاعران جوان را به تلاش برای رسیدن به مدارج بالاتر شعر و ادب فارسی و اكتفا نكردن به یك حد خاص توصیه كردند.
در ابتدای این مراسم نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد و حاضران روزه خود را به همراه رهبر انقلاب اسلامی افطار كردند.رسا