تبیان، دستیار زندگی
ست   حضرت آیت الله مكارم شیرازی اظهارات اخیر پاپ را مبنی بر تقبیح مقاومت و جهاد، كاری شیطانی خواند و گفت:پاپ، كارهای زیبا چون مقاومت در برابر ظلم و زورگویی را با القابی مانند خشونت، زشت نشان می‌دهد.  &...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زشت جلوه دادن جهاد از سوی پاپ، ‌عملی شیطانی است

حضرت آیت الله مكارم شیرازی اظهارات اخیر پاپ را مبنی بر تقبیح مقاومت و جهاد، كاری شیطانی خواند و گفت:پاپ، كارهای زیبا چون مقاومت در برابر ظلم و زورگویی را با القابی مانند خشونت، زشت نشان می‌دهد.

حضرت آیت الله   مكارم شیرازی در سخنان خود در مدرسه امیر المؤمنین (ع) قم پیامبران الاهی را بر دو دسته درونی و برونی تقسیم‌ كرد و اظهار داشت: عقل كه تنها دلیل در معارف الاهیه است پیامبر درونی و یكصد و بیست و چهار هزار هدایت كننده، پیامبر بیرونی ما هستند.
وی حسن اخلاق و ظلم نكردن را از مستقلات عقلیه خواند و افزود:‌ عقل، قبح بسیاری از محرمات را مانند غصب اموال مردم، قتل نفس، غیبت، آبروریزی، رشوه‌خواری، كم فروشی، خیانت و دروغ درك می‌كند. اگر پیامبری از سوی خدای متعال نیز نیاید ما به این مسایل واقفیم.
این مرجع تقلید با استناد به آیات 15 و 16 سوره اسرا ادامه داد: خدای متعال تا توسط پیامبری برای قومی حكمی نفرستد، حتی برای مستقلات عقلی مجازات نمی‌كند؛ مگر اینكه پیامبر حكم را تأكید كند و با او مخالفت شود. خداوند در مجازات كردن عجله‌ای ندارد.
وی تصریح كرد: شیطان و هوای نفس، كارهای بد و ناشایست انسان‌ را می‌آراید. همچون پوشش انحرافات جنسی، جنایات، دزدی‌ها، غارت‌ها و تضییع حقوق مردم و آراستن آنها توسط الفاظی مانندآزادی، قراردادها، كنوانسیون‌ها و دموكراسی‌ از سوی استكبار.
این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم با اشاره به لفظ زیبای آزادی و طرفداران بی‌شمار آن در جهان، استفاده از این كلمه را به منظور ترویج انحرافات جنسی و جمع آرای عمومی مردم مورد انتقاد قرار داد و از سیاست بعضی كشورهای همسایه با انگیزه عضویت در گروه‌های كشورهای غربی ابراز تأسف كرد و گفت: این اسارت در چنگال هوا و هوس است كه با لغت آزادی آراسته شده است.
وی ادامه داد: بعضی بخل را آینده نگری و ترس را احتیاط می‌خوانند و گناهان خود را در برنامه جشن ولی عصر (عج) انجام می‌دهند. یكی از علمای شیراز می‌گفت، به جای توبه كردن از گناهان از عبادات توبه كنید. در مسیر سیر و سلوك نیز گرفتار بت درون نشوید و از راه منحرف نگردید.
حضرت آیت الله ناصر مكارم شیرازی، حركت در راه شیطان را مانند دویدن در سرازیری دانست و اضافه كرد: اگر كسی در سرازیری شروع به دویدن كند، اختیار از دستش خارج می‌شود و ولایت شیطان را می‌پذیرد.
وی اضافه كرد: پاپ نیز در این راستا حركت می‌كند؛ اما كارهای زیبا چون مقاومت در برابر ظلم و زورگویی را با القابی مانند خشونت، زشت نشان می‌دهد.