تبیان، دستیار زندگی
وزیر آموزش وپرورش در اولین روز كاری خود در دولت دوازدهم ، رأی قاطع و بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ، رأی به شخص ندانست، بلكه رأی به یك میلیون و 700 هزار فرهنگی برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین دانست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رأی قاطع مجلس، رأی به فرهنگیان برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است

وزیر آموزش وپرورش در اولین روز كاری خود در دولت دوازدهم ، رأی قاطع و بالای نمایندگان مجلس شورای اسلامی را ، رأی به شخص ندانست، بلكه رأی به یك میلیون و 700 هزار فرهنگی برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین دانست.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

رأی قاطع مجلس، رأی به فرهنگیان برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین است

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، صبح امروز سیدمحمدبطحایی در اولین روزكاری خود به عنوان وزیر آموزش و پرورش در دولت دوازدهم و در جمع شورای معاونین با گرامی داشت  یاد و نام شهدا به ویژه شهیدان رجایی و با هنر اظهار كرد: كار خود را با درود به روح پرفتوح حضرت امام خمینی «ره» و آرزوی سلامت برای همه كسانی كه از این مرز وبوم محافظت می كنند، آغاز می كنم و از زحمات دكتر دانش آشتیانی  كه در این مدت كوتاه  در شرایط دشوار تلاش كردند، صمیمانه قدردانی می كنم.

وی ضمن تقدیر از اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، تصریح كرد: همه فرهنگیان تلاش كنند، با خلاقیت و نوآوری ، مسیر جدیدی را در آموزش وپرورش ترسیم كنیم.

بطحایی ادامه داد: رأی نمایندگان مجلس پشتوانه بسیار بزرگی برای آموزش و پرورش است و مسیر آموزش و پرورش را در سایه الطاف الهی هموار می سازد.

وزیر آموزش وپرورش گفت: امروز آموزش و پرورش با شرایط بسیار خاصی مواجه است ، از یك طرف سطح انتظارات و توقعات از آموزش و پرورش بسیار بالا رفته و از سوی دیگر ، محدودیت ها و كمبود امكانات، شرایط خاصی را بر آموزش و پرورش حاكم نموده است.

بطحایی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر در مورد آموزش و پرورش ، اظهار كرد: تاكید مكرر ایشان برحل مسائل آموزش و پرورش با ارائه رویكردهای كارشناسانه بر اساس انتظارات نظام جمهوری اسلامی از آموزش و پرورش وظیفه مسئولان مربوطه را مضاعف می كند و باید برای برآورده كردن این انتظارات همواره تلاش كرد.

وی افزود: اگر مسیر فعلی آموزش و پرورش را ادامه دهیم، اهداف نظام تعلیم و تربیت محقق نخواهد شد، بنابراین تنها راهی كه می تواند آموزش وپرورش را به سرمنزل مقصود برساند،  خلاقیت و راه حل های جدید است.

وزیر آموزش وپرورش گفت: البته تا ایجاد نظم جدید ، باید نظم موجود را حفظ نماییم از همه معاونین و مدیران می خواهم ذهن خود را به یافتن راه حل ها و مسیرهای جدید معطوف كنند.

وی با اشاره به حمایت رئیس جمهور از آموزش و پرورش ، تصریح كرد: آموزش و پرورش یك نهادمیان بخشی است،  اگر قرار است مشكل محیط زیست و دیگر معضلات جامعه مرتفع گردد، باید در آموزش وپرورش سرمایه گذاری شود.

بطحایی ابراز امیدواری كرد : با هماهنگی و همدلی همه دست اندركاران و صاحب نظران، قدم های جدی در آموزش و پرورش برخواهیم داشت.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزرات آموزش و پرورش