تبیان، دستیار زندگی
نوکیا 8 مهمترین گوشی فنلاندی-چینی است که ادعای مبارزه با آیفون، گلکسی و گوشی های هواوی را دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قیمت و مشخصات کامل گوشی نوکیا 8

نوکیا 8 مهمترین گوشی فنلاندی-چینی است که ادعای مبارزه با آیفون، گلکسی و گوشی‌های هواوی را دارد و با بدنه آلومینیومی، دوربین مجهز به لنز زایس، فناوری صوتی منحصربفرد، ضبط  360 درجه و برخی ویژگی‌های نرم افزاری مانند Bothie می‌خواهد بخشی از کیک بزرگ بازار گوشی را از آن خود کند.

فرآوری بخش دانش و زندگی تبیان
نوکیا

شرکت زایس مسئولیت تولید و طراحی دوربین نوکیا ۸ را بر عهده ‌گرفته است. یکی از قابلیت‌های بسیار جالب این پرچم‌دار، قابلیت استفاده از دوربین‌های پشت و جلو به ‌صورت هم‌زمان است. صفحه‌نمایش شما به دو قسمت تقسیم می‌شود و دوربین‌های پشت و جلو هم‌زمان با هم کار می‌کنند. دوربین پشت نوکیا ۸ دوگانه است و هر دو دوربین ۱۳ مگا پیکسلی هستند. کاربران می‌توانند ویدئوهای دوگانه با دو تصویر را در فیس‌بوک یا یوتیوب استریم کنند.

قبل از فراگیر شدن گوشی‌های هوشمند، نوکیا حرف اول در تولید تلفن‌های همراه باکیفیت را می‌زد و بدون شک همه ما روزی یک گوشی نوکیا داشته‌ایم. بعد از وقفه‌ای که در تولیدات نوکیا رخ داد و واگذار شدن سهام اصلی این شرکت، حالا نوکیا برای قدرت‌نمایی وارد بازار شده است و به نظر می‌رسد رقیب سختی برای سامسونگ و اپل و گوگل باشد.

شرکت HMD Global حق انحصاری برند نوکیا را به مدت ۱۰ سال از مایکروسافت موبایل خریداری کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ در فنلاند تأسیس شد.

صفحه‌ نمایش نوکیا ۸ قابلیت Dual Sight دارد و می‌توان در صفحه‌ نمایش به‌ صورت هم‌زمان دو دوربین را باز کرد و تصویربرداری کرد. با توجه به ساختار زیبا و منحصربه‌فرد نوکیا ۸، به نظر می‌رسد نوکیا جوانان را هدف فروش خود قرار داده است.

«پکا رانتلا» (Pekka Rantala) مسئول بازاریابی نوکیا در جریان رونمایی نوکیا ۸ گفت: «نوکیا برای همه نسل‌ها است، اما تمرکز اصلی ما بر روی نسل آینده است، ما می‌دانیم که این نسل دوست دارد لحظه ‌به ‌لحظه زندگی‌اش را با بالاترین کیفیت به اشتراک بگذارد.»

نوکیا

گوشی هوشمندی برای همه

گوشی هوشمند نوکیا، از قدرت خوبی برخوردار است و آمده تا قواعد بازی را برهم بزند.«بن وود»(Ben Wood)، مسئول فروش شرکت نوکیا، به این موضوع اشاره‌کرده است که هدف اصلی از تولید نوکیا ۸، این بوده است تا کاربر بتواند از گوشی هوشمندش برای ثبت تمام لحظات زندگی و به اشتراک گذاشتن آن در صفحه‌های اجتماعی استفاده کند.

وود در ادامه گفت: «هیچ ریسکی در تولید نوکیا ۸ نشده است و بدون شک همه از این گوشی خوششان خواهد آمد، نام نوکیا کافی است تا هر مشتری برای خرید نوکیا ۸ وسوسه شود.»

نوکیا ۸ در سه رنگ آبی، طلایی و نقره‌ای عرضه می‌شود که رنگ آبی آن بسیار خاص است و از درخشندگی منحصربه‌فرد فردی برخوردار است.

«فلورین سیشه»(Florian Seiche) مدیرعامل شرکت HMD در رابطه با نوکیا ۸ می‌گوید: «نوکیا ۸ یک گوشی هوشمند مناسب برای بیزنس و کسب‌ و کار است، وقت آن است تا آیفون از صدر جدول بهترین گوشی‌های مناسب کسب ‌و کار پایین بیاید.»

نوکیا

مشخصات فنی

برند نوکیا به معنای داشتن یک گوشی قرص و محکم بوده که تا سال‌ها می توان بدون دردسر و تعمیر از آن استفاده کرد. مدیران جدید مدعی هستند که همچنان می توان به نوکیا چنین نگاهی را داشت. لوله کشی مسی خاصی در گوشی انجام شده تا گرما به سرعت پخش شده و کاربر دچار مشکل داغی هنگام استفاده نشود.

آلومینیوم سری 6000 در ساخت گوشی بکار رفته (40 مرحله ماشینی بکار رفته تا قاب پشت آینه‌ای شود) که در کنار محافظ گوریلا گلس 5 به گوشی امکان ضد خش می دهد اما متاسفانه ضد آب تعریف نشده و فقط ضد قطرات آب است.(استاندارد IP54 دارد نه 68)

نوکیا 8 اندروید 7.1.1 داشته و به محض ورود اندروید O آپدیت خواهد شد. در ضمن اضافات و مخلفات اندرویدی هم ندارد.

نوکیا ۸ به نمایشگر ۵٫۳ اینچی با پنل IPS LD مجهز است که رزولوشن آن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل است و این صفحه‌ نمایش Quad HD است. پوشش صفحه ‌نمایش نوکیا ۸، شیشه گوریلا گلش ۵ است.روشنایی در نور روز 700 nits تعریف شده و کاربر می‌تواند صفحه گوشی را زیر نور آفتاب به راحتی ببیند.(ادعای سازنده)

گوشی گواهینامه IP54 دارد و نسبت به گرد و غبار و قطره‌های آب مقاوم است. صفحه ‌نمایش نوکیا ۸ لبه به لبه نیست ولی در گوشه‌ها انحنای خاصی دیده می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد دوربین نوکیا ۸ دوگانه است و شرکت زایس آن را تولید کرده است. دوربین‌های دوگانه از سنسور ۱۳ مگا پیکسلی بهره برده‌اند. هر دو سنسور مونوکروم بوده و دیافراگم آن‌ها F2.0 است. دوربین سلفی نوکیا ۸ هم ۱۳ مگا پیکسلی است. لرزش گیر نوکیا ۸ اپتیکال OIS است و از سیستم فوکوس لیزری بهره برده است. قابلیت Bothie که هم زمان می‌توان به صورت پخش زنده روی فیس بوم و اینستاگرام از دو تصویر پشت و جلوی دوربین بهره برد. این قابلیت شاید مهم ترین دلیلی باشد که بتوان برای کاربران حرفه‌ای در نظر گرفت.

نوکیا

میکروفون‌های ضبط صدای نوکیا ۸، قابلیت ضبط صدای ۳۶۰ درجه ‌دارند و از فناوری Ozo Audio بهره برده‌اند. نوکیا ۸ از اندروید نوقا و باتری ۳۰۹۰ میلی‌آمپری که با شارژ سریع نسخه 3 شارژ می‌شود بهره برده است. جک هدفون در بالای گوشی قرار گرفته و کاربرپسند طراحی شده است. فناوری اوزو از روی واقعیت مجازی OZO VR اخذ شده است.

از همه جزئیات که بگذریم به بحث قدرت نوکیا ۸ می‌رسیم، نوکیا ۸ از پردازنده ۸۳۵ اسنپدراگون ۸ هسته‌ای، قدرت پردازش ۶۴ بیت بهره برده است. نوکیا ۸ در دو مدل با ظرفیت‌های رم متفاوت عرضه می‌شود. مدل پایه دارای ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و هم‌چنین اسلات میکرو SD است. مدل دوم دارای ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است و از SD پشتیبانی نمی‌کند.

نوکیا ۸ در سپتامبر (شهریور) عرضه خواهد شد. قیمت در نظر گرفته‌شده برای پرچم‌دار نوکیا ۶۰۰ یورو(حدود 700 دلار) است.

نمایندگان HMD به این مسئله اشاره کردند که احتمالا به‌زودی شاهد عرضه‌ی گوشی جدیدی با برند نوکیا خواهیم بود که به نمایشگر بزرگ‌تری مجهز است. احتمالا این گوشی همان نوکیا ۹ خواهد بود. انتظار می‌رود پرچم‌دار بعدی نوکیا مشخصاتی برتر از نوکیا ۸ داشته باشد و به ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز باشد. علاوه بر این، نوکیا ۹ از استاندارد IP68 در زمینه‌ی مقاومت در مقابل آب و گردوغبار نیز بهره‌مند خواهد بود. هرچند زمان عرضه‌ی این محصول مشخص نشده است، اما احتمالا قیمت این محصول اندکی بیشتر از نوکیا ۸ خواهد بود.


منابع: کلیک، خبرآنلاین، زومیت