تبیان، دستیار زندگی
وبسایت فرهنگی اطلاع رسانی تبیان همزمان با روزهای پایانی ذی القعده و با راه اندازی مجموعه مطالب «روزشمار محرم» نسبت به شبهات و سوالات مربوط به واقعه عاشورا پاسخ داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان به «شبهات عاشورا» پاسخ می دهد

وبسایت فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان همزمان با روزهای پایانی ذی القعده و با راه اندازی مجموعه مطالب «روزشمار محرم» نسبت به شبهات و سوالات مربوط به واقعه عاشورا پاسخ داد.

هومن بهلولی- روابط عمومی

به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، بخش تاریخ و سیره معصومین موسسه فرهنگی اطلاع‌رسانی تبیان این مجموعه دینی را بر اساس شبهات طرح شده در خصوص بزرگترین قیام تاریخ شیعه و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تهیه و منتشر می‌کند.

شبهات عاشورا به بررسی موضوعاتی اختصاص دارد که توسط برخی در طول تاریخ و همین دهه معاصر، به‌عنوان شبهه،سوال یا زوایای پنهان این واقعه تاریخی مطرح شده که برخی از آنها اهداف دیگری را سست کرن اعتقادات شیعه دنبال می‌کنند. یکی از شبهاتی که در این مجموعه به آن پاسخ داده شده به نحوه شهادت حضرت علی اصغر(علیه السلام) باز می‌گردد که در پاسخ آن چنین آمده است:«مرحوم آیة الله سیدمحمد کاظم قزوینى که هم خطیبى توانا و هم مؤلفّى گرانقدر بود در منبرش مى فرمود: وقتى اهل بیت (علیهم السلام) را وارد شهر کوفه کردند و سرهاى اهل بیت و اصحاب شان را بر فراز نیزه ها حمل مى کردند، ناگهان چشم مردم به سر طفل شش ماه اى افتاد که همه را دگرگون و گریان ساخت.»علاقه مندان می توانند جهت مشاهده متن کامل این روزشمار به اینجامراجعه کنند.