تبیان، دستیار زندگی
نی  به مناسبت هفته نیروی انتظامی جمعی از مسؤولان این نیرو با آیت‌الله نوری همدانی دیدار كردند.   آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از مسؤولان نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت ایجاد امنیت در جامعه گف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار جمعی از مسؤولان نیروی انتظامی با آیت‌الله نوری همدانی

به مناسبت هفته نیروی انتظامی جمعی از مسؤولان این نیرو با آیت‌الله نوری همدانی دیدار كردند.

آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از مسؤولان نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت ایجاد امنیت در جامعه گفت: امام صادق (ع) در سخنان خود سه مسأله امنیت، عدالت و فراوانی نعمت را از مواردی دانسته‌اند كه مردم به آنها نیازمندند.
وی خطاب به مسؤولان نیروی انتظامی با بیان این كه در روایت‌ها امنیت از مهم‌ترین مسایل جامعه است، تصریح كرد: اكنون كه خداوند به شما توفیق ایجاد امنیت را عنایت كرده است، باید برای ایجاد امنیت جانی، مالی، فكری و سیاسی مردم تلاش كنید.
آیت‌الله نوری همدانی رعایت حقوق دیگران را در برپایی عدالت اجتماعی و اقتصادی ضروری دانست و گفت: بدون عدالت زندگی تلخ و مختل می‌گردد.
وی افزود: دعای ابوحمزه ثمالی و رساله حقوق امام سجاد (ع) كه دو یادگار مهم این شاگرد اهل‌بیت (ع) است، نشان‌دهنده اهمیت مسأله حقوق و رعایت آن در زندگی است.
آیت‌الله نوری همدانی قوانین اجرایی مانند دیات را به دلیل ایجاد امنیت اجتماعی با اهمیت قلمداد كرد و افزود: اسلام دین كامل و جهان شمول است و فقط افراد لجوج یا بی‌اطلاعی همچون پاپ درباره این دین قضاوت صحیح نمی‌كنند كه این امر به دلیل آشنا نبودن آن‌ها با جامعیت دین اسلام است.
وی قوانین اسلام را حكیمانه و فلسفی اعلام نمود وگفت: همه ما باید با پیاده كردن این احكام زمینه‌ساز ظهور ولی‌عصر (عج) باشیم و مسؤولان نظام نیز باید برای برپایی امنیت و عدالت در میان مردم و رسیدگی به وضع معیشت مردم تلاش نمایند.
آیت‌الله نوری همدانی در پایان از مسؤولان نیروی انتظامی خواست تا با اقتدار بیشتری با مختل‌كنندگان نظم و امنیت اجتماعی برخورد كنند.
انتهای خبر