تبیان، دستیار زندگی
آیت الله حائری شیرازی: اگر جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلوی ازدواج موقت را نگیرید!

آیت‌الله حائری شیرازی: اگر جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می‌شود.

بخش اخلاق و عرفان اسلامی تبیان

آیت الله حائری شیرازی

ما سر دو راهی هستیم، یا باید بگوییم مردم به راه حرام بروید؛ هر چه بادا باد و یا ازدواج موقت را توصیه کنیم.

بحث بین انتخاب ازدواج موقت یا دائم که نیست بلکه بحث بر سر انتخاب زنا و ازدواج موقت است.

اگر کسی گفت ازدواج موقت نه، یعنی زنا بله.

بعد آیا ما می‌توانیم آن شخص زناکار را اعدام یا سنگسار کنیم؟

آیا شما حاضر هستید به آن کسی که در نتیجه‌ی این فشار، مرتکب این عمل شد سنگ بزنید؟

اسلام هم نگفته که این شخص را سنگ بزنید! چون کسی که دستش به ازدواج دائم نمی‌رسد رجم (سنگسار) او صدق نمی‌کند و فقط باید به صد ضربه شلاق اکتفا کرد.

شما فکرش را بکنید ببینید اگر اسلام حکم شدیدی نسبت به زنا آورده و این حکم از سوی خداوند رحیم صادر شده است، آیا آن «رحیم»، بدون اجازه ازدواج موقت امکان دارد حکم به شلاق زدن زناکار بدهد؟ او این کار را نمی‌کند!

خداوند به آدم و حوا (علیهماالسلام) فرمودند از این درخت نخورید. اما قبل از آن، به آن‌ها فرمود: «یا آدَمُ اسکنانت و زَوجُکَ الجَنَه ...» این باغ بهشت برای شما، از هر کجایش دلتان خواست بخورید، اما «و لا تَقرَبا هَذِه الشَّجرَه»: ولی نزدیک این درخت نشوید.

اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند. اگر مجرای حلالی را ببندید، گناه باز شدن مجراهای حرام، گردنتان می‌افتد!

پس مطلبی که در ازدواج موقت است این است که اصل در ازدواج، ازدواج دائم است.

اگر ازدواج دائم میسر نشد و انسان بین حرام و ازدواج موقت قرار گرفت باید ازدواج موقت را انتخاب کند.

اگر مجرای حلالی را ببندید، گناه باز شدن مجراهای حرام، گردنتان می‌افتد! فرض کنید شما دریچه‌ی اطمینان چیزی را ببندید. بعد یک‌دفعه آن چیز منفجر شود.

شما می‌گویید من که منفجرش نکردم! خودش منفجر شد. درحالی‌که این را تو بستی!

اگر شما یک چوب کبریت در سوراخ دَرِ زودپز قرار دهی و یک خانواده هم دور آن نشسته باشند، بعد این زودپز منفجر شود و همه این‌ها کشته شوند، شما قاتل همه آن‌ها هستید.

شما می‌گویید من با این چوب کبریت نمی‌توانم کسی را بکشم؛ ولی من می‌گویم: بله می‌توانید.

شما اگر بیایید جلوی ازدواج موقت را بگیرید، فردا تمام زناها در نامه عمل شما نوشته می‌شود.

هر کس قلم به دست بگیرد و این حکم را زشت جلوه دهد و یا بد دفاع کند و یا خوب حمله کند، به حکم خدا جسارت کرده و چون حکم خدا ناموس خدا و محارم خداست؛ پس اگر به حکم خدا جسارت شود به خود خدا جسارت شده است.

"آیت‌الله حائری شیرازی"


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.