تبیان، دستیار زندگی
لم   مقام شفاعت از امت  یكی از مهمترین مقاماتی  است كه خداوند برای دلداری پیامبر اعظم(ص) در مقابل دشمنی كفار به ایشان عنایت كرده است.   آیت‌الله مكارم شیرازی در ادامه سلسله نشست های ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

''شفاعت'' هدیه پروردگار به پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم

مقام شفاعت از امت  یكی از مهمترین مقاماتی  است كه خداوند برای دلداری پیامبر اعظم(ص) در مقابل دشمنی كفار به ایشان عنایت كرده است.


  آیت‌الله مكارم شیرازی در ادامه سلسله نشست های ''سوگندهای قرآنی'' در تفسیر سوره ضحی گفت: خداوند پیامبر اعظم (ص) را در مقابل زخم‌زبانهای كفار مورد محبت قرار داده و با بشارت پاداش اخروی ایشان را به استواری در راه تبلیغ دین فرا خوانده است.
وی با اشاره به شخصیت برجسته رسول اكرم (ص) ابراز داشت: یك پیشوای دلسوز، در مسیر هدایت جامعه، تنها به فكر خود نیست بلكه پیش از نجات خود در فكر نجات پیروان خویش است.
ایشان در ادامه افزودند:  یكی از مهمترین مقاماتی كه خداوند به پیامبر (ص) عنایت نموده است مقام شفاعت از امت می‌باشد و این مقامی است كه خداوند برای دلداری پیامبر اعظم (ص) در مقابل دشمنی كفار به آن حضرت عنایت كرد.
آیت الله مکارم شیرازی  با اشاره به روایتی از امیر المومنین (ع) كه در آن شفاعت را امیدوار كننده‌ ترین آیه قرآن برای گناهكاران برشمرده اند، افزود: این شفاعت مربوط به كسانی است كه گناه كرده‌اند اما موفق به توبه نشده‌اند، در مقابل كسانی كه تمام پل های ارتباطی خود را قطع كرده‌اند مشمول شفاعت نخواهند بود.شبستان