تبیان، دستیار زندگی
شهردار منطقه 21 از اجرای طرح نیم رخ محله سال 96 به منظور تهیه نقشه جامع منابع فرهنگی–اجتماعی موجود در سطح محلات این منطقه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیم‌رخ محله " 96 در منطقه 21 کلید خورد

شهردار منطقه 21 از اجرای طرح "نیم رخ محله" سال 96 به منظور تهیه نقشه جامع منابع فرهنگی–اجتماعی موجود در سطح محلات این منطقه خبر داد.

بخش اجتماعی تبیان
نیم‌رخ محله  96 در منطقه 21 کلید خورد

به گزارش تبیان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 21، دکتر جمال بافرانی شهردار این منطقه  ضمن اعلام خبر فوق گفت: اداره مطالعات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی این منطقه اقدام به اجرای طرح "نیم رخ محله" سال 96 در راستای اجرای دستورالعمل ابلاغی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با هدف به روز رسانی، تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی اماکن و منابع اجتماعی و فرهنگی محلات 13 گانه این منطقه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح "نیم رخ محله" به صورت طرحی در قالب تهیه نقشه جامع منابع فرهنگی و اجتماعی محلات منطقه 21 ؛ به عنوان یک ضرورت در مدیریت شهری مطرح است، افزود: هدف کلی این طرح تکمیل و تهیه نقشه اجتماعی و فرهنگی محلات سیزده گانه منطقه 21 است که بر اساس آن ضمن شناسایی اماکن مذهبی، فراغتی، اجتماعی و فرهنگی، تاریخی و سمن های (سازمان های مردم نهاد) محلات از طریق روش اختصاصی و آموزش به پژوهشگران محلات، اطلاعات جمع آوری شده را ثبت و با بهره گیری از استعدادهای بومی محلی فعال؛ ضریب مشارکت اجتماعی لایه ای گوناگون جامعه را ارتقاء می دهد.

بافرانی در پایان خاطرنشان کرد: بی تردید طرح "نیم رخ محله" گامی موثر در راستای برنامه ریزی فرهنگی شهری است که با تحقق اصولی آن منبع مهمی در نهادینه سازی مشارکت فعالان اجتماعی محلات صورت می گیرد.


منبع : روابط عمومی شهرداری منطقه 21