تبیان، دستیار زندگی
ها عقاید اسلام  به دلیل نداشتن هیچگونه پیچیدگی و ابهامی قابل درك برای تمام انسان هاست.  آیت الله سبحانی با اشاره به عدم پیچیدگی دستورات و عقاید اسلام گفت: بر خلاف مسیحیت كه خداوند را یكی یا سه تا معرفی می ك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عقاید اسلام قابل درك برای تمام انسان ها

عقاید اسلام  به دلیل نداشتن هیچگونه پیچیدگی و ابهامی قابل درك برای تمام انسان هاست.

آیت الله سبحانی با اشاره به عدم پیچیدگی دستورات و عقاید اسلام گفت: بر خلاف مسیحیت كه خداوند را یكی یا سه تا معرفی می كنند، عقاید اسلام به گونه ای بیان شده كه هر فردی در هر مقطع تحصیلی و هر كجای جهان آن را درك كند.
ایشان  در ادامه با اشاره به آیاتی از قرآن مجید ادامه داد : قرآن کریم  پیامبر اسلام''ص'' را به نور و برهان تشبیه می نماید  كه راهنمای  انسان ها برای رسیدن به سعادت کامل ست.
وی آئین پیامبر اسلام''صلی الله علیه وآله وسلم '' را همیشگی ، جهانی و خاتم قلمداد كرد و گفت: هر آئینی بخواهد این سه خصیصه را داشته باشد باید معجزه جاودانه داشته باشد كه در دین اسلام قرآن  معجزه همیشگی و جاودانه پیامبر اسلام میباشد.
آیت الله سبحانی با اشاره به آئین مسیح تصریح كرد: ممكن است آئین های دیگر مثل یهود و مسیح جهانی باشد ولی خاتم نیستند.
این استاد حوزه علمیه گفت: خداوند نیازی به فرزند ندارد و بشر و مسیح هم جز جهان است كه خداوند آن را خلق كرده است.
وی تصریح كرد: به اعتقاد مسیحیان كه چند خدا در جهان وجود دارد، اگر این طور باشد جهان دارای دو اراده متفاوت شده و باعث به فساد كشیده شدن آن می شود.
وی در پاسخ به این سوال كه چرا معجزه پیامبر اسلام'' ص'' مانند حضرت موسی سحر نبود، گفت: هر معجزه ای هماهنگ با پایه فهم رایج آن زمان است و اگر معجزه پیامبر اسلام سحر بود به مرور زمان به فراموشی سپرده می شد.
آیت الله سبحانی در پایان بحث خود در پاسخ به یكی از سوالات كه چه لزومی دارد خانم ها در اتاق خلوت هم در هنگام نماز چادر سر كنند، گفت: بهترین حالات زن، حالتی است كه در پوشش قرار گیرد و همانطور كه اگر فردی می خواهد پیش مقامی مهمی برود با بهترین وضع می رود پس هنگام نماز هم ما در مقابل خالق خود باید با بهترین وضع باشیم.شبستان