تبیان، دستیار زندگی
محمدجواد آذری جهرمی با اخذ رای اعتماد کافی از سوی نمایندگان مجلس، چهاردهمین وزیر ارتباطات کشور شد و به کابینه دولت دوازدهم راه پیدا کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محمد جواد آذری جهرمی با کسب رای اعتماد مجلس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شد

محمدجواد آذری‌جهرمی با اخذ رای اعتماد کافی از سوی نمایندگان مجلس، چهاردهمین وزیر ارتباطات کشور شد و به کابینه دولت دوازدهم راه پیدا کرد.

بخش ارتباطات تبیان
آذری جهرمی

لحظاتی پیش و پس از برگزاری رای‌گیری مجلس برای صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم، محمدجواد آذری جهرمی موفق شد با کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که آذری جهرمی موفق به کسب ۱۵۲ رای اعتماد شده است تا خود را به عنوان اولین وزیر متولد دهه‌ی شصت معرفی کند. وی پیش از این و در دوره‌ی قبلی مدیریت شرکت زیرساخت را برعهده داشت.

محمدجواد آذری جهرمی، متولد سال ۱۳۶۰ شهرستان جهرم است و حالا با ۳۶ سال سن، جوان‌ترین عضو کابینه‌ی دولت دکتر روحانی در دولت دوازدهم خواهد بود. او که تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع ارشد رشته برق قدرت دانشگاه صنعتی آب و برق به پایان برده است، به زبان‌های انگلیسی و عربی هم تسلط کامل دارد.

دکتر روحانی دلیل انتخاب آذری جهرمی به عنوان گزینه‌ی تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را، عدم فدای آزادی برای احقاق امنیت عنوان کرده است. به گفته‌ی روحانی، جواد آذری جهرمی آزادی و امنیت را در کنار هم می‌بیند.


منبع: زومیت