تبیان، دستیار زندگی
با این آموزش آسان شما بعد از چند مرحله می توانید برای گوشی هوشمند خود یک ویدئو پروژکتور ساخته و از تماشای ویدئو های گوشی خود بر روی صفحه یا روی دیوار لذت ببرید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه ویدئو پروژکتور بسازیم

امروز تصمیم گرفتم تا با چند وسیله بسیار ارزان قیمت یک ویدئو پروژکتور جالب و البته ساده بسازیم. با این آموزش آسان شما بعد از چند مرحله می توانید برای گوشی هوشمند خود یک ویدئو پروژکتور ساخته و از تماشای ویدئو های گوشی خود بر روی صفحه یا روی دیوار لذت ببرید.

زینب شاه مرادی - بخش پژوهش های دانش آموزی

چگونه ویدئو پروژکتور بسازیم

وسایل مورد نیاز برای تهیه یک ویدئو پروژکتور :

1- یک جعبه کفش

2- یک ذره بین

3- چند کش برای محکم کردن درب جعبه

مرحله اول: ابتدا یک جعبه کفش ساده همانند تصویر زیر تهیه کنید و یک ذره بین نسبتا بزرگ همانند تصویر زیر را در یک طرف این جعبه کفش قرار دهید و با یک مداد دور ذره بین خط بکشید تا جای آن مشخص شود.

چگونه ویدئو پروژکتور بسازیم

مرحله دوم: شیشه ذره بین را از دسته آن جدا کنید و قسمتی را که با مداد خط کشیده اید را ببرید و ذره بین را در داخل آن قرار دهید.

چگونه ویدئو پروژکتور بسازیم

مرحله سوم: سعی کنید تمامی روزنه های جعبه کفش را بپوشانید تا نور به داخل آن نفوذ نکند.

چگونه ویدئو پروژکتور بسازیم

مرحله چهارم: حالا ویدئو پروژکتور شما آماده شده است. سپس ویدیوی مد نظر خود را در داخل گوشی پخش کنید. بعد از آن  موبایل را برعکس کنید ( چراکه ذره بین تصاویر را معکوس خواهد کرد) و با چند کش گوشی خود را درون جعبه محکم کنید. حالا اتاق را تاریک کرده  و محل جعبه کفش را تنظیم کنید تا ویدیو با اندازه و تصویر مد نظر شما به نمایش در بیاید.

ویدئو پروژکتور گوشی شما آماده می باشد. می‌توانید با افزودن یک ذره بین دیگر و یا انتخاب ذره بین بزرگتر کیفیت تصویر خروجی را افزایش دهید.

چگونه ویدئو پروژکتور بسازیم

منبع: http://bamabiamooz.com