تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور بررسی وزرا در مجلس را در این دوره یک کار حرفه ای در این مجلس دانست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رئیس جمهور: مجلس در این دوره یک کار حرفه‌ای انجام داد

رئیس جمهور بررسی وزرا در مجلس را در این دوره یک کار حرفه‌ای در این مجلس دانست.

بخش سیاست تبیان

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (یکشنبه) در مجلس شورای اسلامی در آخرین دفاع از وزرای پیشنهادی با تشکر از نمایندگان، هیات رئیسه و رئیس مجلس که در طول این 5 روز صبح و بعد از ظهر مشغول کار بودند اظهار کرد: خوشبختانه مردم ما هم توجه ویژه ای به مذاکرات مجلس داشتند و ما شاهد یک کار حرفه‌ای توسط مجلس در این دوره بودیم.

وی ادامه داد: همیشه مجلس اصول قانونی و اخلاقی را رعایت می‌کرد و این بار بیشتر. همه نمایندگان محترمی که به عنوان موافق و مخالف صحبت کردند کاری کارشناسانه و طبق اعتقاد و عقیده و با مستندات اطلاعات انجام دادند و جز این از مجلس توقع دیگری نیست.

وی ادامه داد: همیشه مجلس اصول قانونی و اخلاقی را رعایت می‌کرد و این بار بیشتر. همه نمایندگان محترمی که به عنوان موافق و مخالف صحبت کردند کاری کارشناسانه و طبق اعتقاد و عقیده و با مستندات اطلاعات انجام دادند و جز این از مجلس توقع دیگری نیست.

روحانی در ادامه یادآور شد: هر دو ما یعنی دولت و مجلس بار سنگین انجام مطالبات ملی این ملت رشید و بزرگ را بر دوش گرفتیم و همه ما می دانیم شرایط ما آسان نیست. هم شما نمایندگان و هم ما در دولت کاملا اطلاع داریم که راه صاف و ساده‌ای پیش روی ما نیست. در شرایط امروز دنیا در قاره اروپا، آمریکا و آسیا و دیگر قاره‌ها هم مسیر حکمرانی ساده و هموار نیست، چه رسد به ما در این منطقه پرآشوب و مشکلاتی که در گذشته برای همه ما باقی مانده است.

وی با اشاره به رقم بودجه تصویب شده خاطر نشان کرد: بودجه ما حدود 300 هزار میلیارد تومان است. البته رقم بالاتری تصویب شده، اما درآمد حاصله ما حدود همین قدر است و براساس محاسبات هم به سازمان برنامه گفته‌ام شرایط جدید را به وزرا ابلاغ کنند. ما در سال گذشته 40 هزار میلیارد تومان برای صندوق های بازنشستگی دادیم در حالی که این صندوق‌ها مربوط به دولت و بودجه نیست و خودش باید متکفل باشد. من می گفتم خزانه خالی تحویل گرفتیم ولی دیدیم صندوق‌ها هم خالی بود.

رئیس دولت دوازدهم افزود: هیچ صندوقی امروز قادر نیست به تعهداتش عمل کند. وقتی 40 هزار میلیارد تومان ناچار برای صندوق‌ها برود بالای 40 هزار میلیارد تومان برای یارانه داده شود و نمایندگان تصویب کردند 60 هزار میلیارد هم به صندوق توسعه بریزیم این خودش 140 هزار میلیارد تومان می‌شود یعنی نصف بودجه رفت. اگر بخواهیم بدهکاری دولت به بخش خصوصی، پیمانکاران و بانک مرکزی هم حساب کنیم دیگر چیزی ته آن باقی نمی ماند.

منبع: ایسنا