تبیان، دستیار زندگی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را آغاز کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را آغاز کردند.

بخش سیاست تبیان

مسعود سلطانی‌فر

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری اطلاعات، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، امور خارجه، بهداشت و درمان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و دادگستری، دفاع، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کشور، نفت و نیرو بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان را آغاز کردند.

مسعود سلطانی‌فر ۵۸ ساله کارشناسی ارشد علوم سیاسی دارد و وزیر ورزش و جوانان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، استاندار گیلان، زنجان و مرکزی، عضو شورای شهر چهارم تهران را در کارنامه کاری خود دارد.

در بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی ابتدا مخالفان و موافقان به بیان سخن می‌پردازند سپس وزیر پیشنهادی از خود دفاع می‌کند. سلطانی فر مخالفی نداشت و تنها موافقان با وی به سخن پرداختند.

محمدمهدی برومندی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: نمره سلطانی‌فر ۲۰ است

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: وزرایی که تعامل و ارتباط خوبی با رییس‌جمهور، معاون، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مجلس داشتند در پیشبرد برنامه‌ها بسیار خوب عمل کرده‌اند. نمره سلطانی‌فر هم ۲۰ است. وی گفت: ۲۷ درصد جمعیت کشور جوان است که برای این جمعیت در وزارت ورزش باید برنامه‌ریزی شود.

محمدمهدی برومندی

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی این وزارتخانه باید مدیر قوی‌ باشد. هرگاه مدیران قوی و با تجربه در راس امور مردم قرار گرفتند کارها به‌سامان می‌شود. چنین مدیریتی با داشتن یک برنامه قوی مشکلات این حوزه را رفع می‌کند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس ادامه داد: ایشان در وزارت ورزش و جوانان عملکرد خوبی داشته است. همین که امروز مخالفی صحبت نمی‌کند، نشان از این مسئله است. ایشان در زمان تصویب برنامه ششم تصمیماتی در ورزش گرفت که در آینده وضعیت ورزش و جوانان را بهبود می‌بخشد. وضعیت فدراسیون‌ها را بهبود و سامان بخشید و امروز در این حوزه آرامش حاکم است.

وی ادامه داد: ایشان فردی متدین، باهوش، با برنامه، خوش اخلاق هستند و انصافا همواره تعامل بسیار خوبی با مجلس  داشته است. سلطانی‌فر یکی از سرمایه‌های این کشور هستند. ایشان ۳۰ سال در جای جای ایران مدیریت کرده است. ایشان چهره‌ای مردمی هستند. در کلان‌شهر تهران به عنوان عضو شواری شهر چهارم انتخاب شدند. ایشان معاون وزارت ورزش و رییس سازمان گردشگری انجام مسئولیت داشتند. ایشان تصمیماتی در این سازمان گرفتند که طی سال‌های پس از انقلاب چنین تصمیماتی اتخاذ نشده بود.

نماینده مردم مرودشت در مجلس ادامه داد: ایشان در وزارت ورزش و جوانان عملکرد خوبی داشته است. همین که امروز مخالفی صحبت نمی‌کند، نشان از این مسئله است. ایشان در زمان تصویب برنامه ششم تصمیماتی در ورزش گرفت که در آینده وضعیت ورزش و جوانان را بهبود می‌بخشد. وضعیت فدراسیون‌ها را بهبود و سامان بخشید و امروز در این حوزه آرامش حاکم است.

نماینده مردم مرودشت در مجلس خاطرنشان کرد: برنامه ایشان در چارچوب  برنامه ششم است که به نیازها و حل مشکلات حوزه ورزش و جوانان پاسخ می‌دهد. توجه زیادی به ورزش روستایی و ایجاد فضای فیزیکی در شهرستان‌ها و روستاها کرده است. با رای قاطع به ایشان کمک کنیم تا برنامه‌های خوب ایشان در بازی‌های آسیایی و المپیک جمهوری اسلامی بدرخشد.

قرجه طیار در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان: سلطانی‌فر هیچ حاشیه‌ای نداشته است

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس گفت: سلطانی‌فر از ابتدای انقلاب تاکنون در مسیر انقلاب حرکت کرده و ذره‌ای از این مسیر دور نشده و کمترین حاشیه‌ای نداشته است. وی گفت: حضرت امام ورزشکاران را پیشگامان ایران در میادین بین‌المللی برای صدور فرهنگ ملت ایران می‌دانستند.

قرجه طیار

وی ادامه داد: وزیر ورزش و جوانان نیز مدیری فهیم و آشنا با امور جوانان را می‌طلبد و وزارت این وزارتخانه شایسته جناب سلطانی‌فر است. ایشان در مدت 9 ماه وزارت دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به ورزش استان‌ها به ویژه استان‌های محروم، مرزی و کمتر توسعه داشت. در این مدت شاهد حاکمیت روح آرامش‌بخشی بر فضای ورزش بودیم. در سایه این آرامش تیم فوتبال ایران با اقتدار کامل به جهام جهانی روسیه صعود کرد و بر خلاف گذشته کار به اما و اگرهای روزهای آخر نکشید.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس تاکید کرد: ایشان حتی یک سفر به خارج از کشور نداشته است و سفرهای داخلی ایشان نیز برای حل مشکلات بخش ورزش انجام شده است.

وی اظهار کرد: شهرستان گنبدکاووس به عنوان پایتخت والیبال و سوارکاری ایران است و ورزشکاران فراوانی از جمله فرهاد قائمی‌ها و دهها ورزشکار دیگر را در سطح بین‌المللی به جامعه ورزش معرفی کرده است. با رای به سلطانی‌فر چهار سال روشن و درخشان را نوید دهیم.

منبع: ایسنا