تبیان، دستیار زندگی
سناتورهای آمریکا از حالا با انتشار کتاب رقابت ها را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده ی آمریکا شروع کرده اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سناتورهای آمریکا‌ با کتاب با هم رقابت می‌کنند

سناتورهای آمریکا‌ از حالا با انتشار کتاب رقابت‌ها را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده‌ی آمریکا‌ شروع کرده‌اند.

بخش کتاب و کتاب خوانی تبیان
کتاب خوانی

ال فرانکن، الیزابت وارن و کوری بوکر سناتورهایی هستند که احتمال دارد به عنوان نامزدهای حزب دموکرات به حلقه رقابت‌های ریاست جمهوری سال 2020 بپیوندند.

به نظر می‌رسد رقابت بین این سه نفر از حالا شروع  شده و این رقابت فعلا به میزان فروش بالای کتاب در بین آن‌ها محدود است. فرانکن گوی سبقت را در فروش کتاب از دیگران ربوده است.

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، کتاب «ال فرانکن، غول سنا» خاطرات ال فرانکین در دوره‌ای است که در دفتر عمومی کار می‌کرد. این کتاب اواخر ماه می بیرون آمد و بیش از 167 هزار نسخه از آن به فروش رفته است.

کتاب فرانکن اخیرا از سوی «آی بوک اپل» در فهرست ده کتاب پرفروش انگلیسی‌زبان آمده و در رتبه چهارم  این لیست قرار دارد.

کتاب الیزابت وارن با عنوان «جنگ، جنگ ماست؛ نبرد برای حفظ طبقه متوسط آمریکا‌» یک ماه قبل از اینکه کتاب فرانکن منتشر شود بیش از 73 هزار نسخه فروش داشته است.

کتاب کوری بوکر، سناتور دموکرات، هم با فروش 13 هزار نسخه در سال 2016 در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار گرفت.

ساندرز و ال‌ فرانکن  بالاترین فروش را در هفته اول داشته‌اند که به ترتیب با بیش از 44 هزار و 32 هزار نسخه در لیست پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند.

9 سناتور (چهار دموکرات، چهار جمهوری‌خواه و یک مستقل) از سال گذشته تا به حال کتاب‌های خود را روانه بازار کرده‌اند که با فروش نسبتا کمی مواجه شده‌اند.

بالاترین میزان فروش کتاب برای برنی سندرز است که با کتاب «انقلاب ما: آینده ای که می‌توان به آن اعتقاد داشت» در ماه نوامبر  بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، فروش بالای بیش از  203 هزار نسخه را نصیب خود کرد. او برای تبلیغ این کتاب یک گردهمایی تشکیل داده بود.

آخرین کتابی که از یک سناتور روانه بازار شده، کتاب جف فلیک، سناتور ایالت آریزونا، است که در اول آگوست و از سوی انتشارات آریزونا و با عنوان «وجدان یک محافظه کار؛ رد سیاست‌های مخرب و بازگشت به اصل» منتشر شده است.

این کتاب به خاطر انتقادهای صریحش از دونالد ترامپ در صدر خبرها قرار گرفت و تا به حال بیش از 7 هزار نسخه از آن به فروش رفته است.

این میزان فروش، فلیک را در فاصله کمی از میچ مکنال، سناتور مشهور جمهوری‌خواه آمریکا‌ قرار داده که کتاب جدیدش  با عنوان «بازی طولانی» 12 هزار نسخه فروش داشته است.

کتاب مایک لی، سناتور جوان‌تر ایالات متحده هم با عنوان «نوشته شده بیرون از تاریخ: موسسات فراموش‌شده که با دولت مبارزه کردند» بیش از 16 هزار نسخه فروخته است.

ساندرز و ال‌ فرانکن  بالاترین فروش را در هفته اول داشته‌اند که به ترتیب با بیش از 44 هزار و 32 هزار نسخه در لیست پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند.

موفقیت ال ‌فرانکن در عالم کتاب و ادبیات دور از ذهن نیست. فرانکن قبل از آن که وارد سیاست شود به عنوان طنزنویس شناخته شده بود و چندین بار نیویورک‌تایمز را با کتاب‌های پرفروشش شگفت‌زده کرده است.

منبع: ایبنا