تبیان، دستیار زندگی
شد حجت الاسلام سید محمد رضا علاءالدین معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به حیات جدید علمی این حوزه گفت: از سال 1374 با حضور آیت الله مظاهری، مرحله جدیدی از حیات علمی حوزه علمیه اصفهان آغاز و آموزش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عملکرد معاونت فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه اصفهان تشریح شد

حجت الاسلام سید محمد رضا علاءالدین معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به حیات جدید علمی این حوزه گفت: از سال 1374 با حضور آیت الله مظاهری، مرحله جدیدی از حیات علمی حوزه علمیه اصفهان آغاز و آموزش های حوزوی بصورت منضبط ارائه شد.

به گزارش مهر بر اساس گزارش مرکز خبر حوزه، معاون فرهنگی تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با اشاره به چارت تشکیلاتی این حوزه گفت: حوزه علمیه اصفهان در چارت تشکیلاتی خود با هشت معاونت فعالیت می کند.

حجت الاسلام علاء الدین با تبیین عملکرد معاونت فرهنگی - تبلیغی حوزه علمیه اصفهان گفت: چهار کار گروه "قرآن، پرورش، اخلاق و تهذیب" ، "اجتماعی و ایثارگران" ، "سیاحت و تربیت بدنی"، و "هنر و اندیشه" ارکان اصلی این معاونت است.

وی از اجرای طرح ادیب، جهت ایجاد بستر مناسب برای تربیت طلاب و پرورش استعدادهای جوان خبر داد و افزود: شناسایی و بررسی و مشکلات روحانیون و طلاب، ارائه راه حل های مناسب و نیز برگزاری نشست پرسش و پاسخ تحت عنوان "فقه اجتماعی" از فعالیت های گروه اجتماعی و ایثارگران است و جهت بخشی فعالیت های تبلیغی، در قالب طرح جامع خطیب، برگزاری دروس تخصصی و ارائه آلبومی از نخبگان و علمای پیشین اصفهان و معرفی آنان به طاب جوان از جمله فعالیت های گروه اندیشه و هنر است.

حجت الاسلام علاء الدین از رویکرد جدید مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در توجه ویژه به امور پژوهشی خبر داد و گفت: برای ایجاد فضای مناسب تحقیق و پژوهش، نشریه "اشراق اندیشه" را منتشر کرده ایم و از علماء صاحبان قلم در اصفهان نیز تجلیل به عمل آورده ایم.

معاون فرهنگی - تبلیغی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در ادامه اظهار داشت: جهت تعامل بیشتر و استفاده از تجارب مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، برگزاری همایشی با مراکز حوزوی ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: فصلنامه قرآنی کوثر با همکاری قرآن پژوهان حوزه علمیه و دانشگاه صنعتی اصفهان تدوین و در 12 کشور خارجی توزیع می شود.