تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: حفاظت از آثار تاریخی، حمایت از صنایع دستی و صادرات این صنایع، بازاریابی و زیرساخت ها در بخش گردشگری از جمله اولویت های مهم استان اصفهان هستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیازمند تقویت اعتبارات مرمتی در اصفهان هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: حفاظت از آثار تاریخی، حمایت از صنایع دستی و صادرات این صنایع، بازاریابی و زیرساخت‌ها در بخش گردشگری از جمله اولویت‌های مهم استان اصفهان هستند.

بخش گردشگری تبیان
آثار تاریخی

فریدون الهیاری اظهار کرد: اولویت اول اصفهان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است و اگر قرار باشد بناها و سایت‌های باستانی را حفاظت کنیم نیازمند تقویت اعتبارات مرمتی هستیم.

وی افزود: آثار تاریخی استان اصفهان به ویژه در شهر اصفهان از آثار فاخر و شاخص کشور به شمار می‌آیند ویترین میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شوند، بنابراین باید با تخصیص اعتبار از این ویترین به درستی نگهداری کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: موضوع دیگری که در بحث میراث فرهنگی باید جدی گرفته شود زمینه و بستر برای جذب و جلب سرمایه‌های بخش خصوصی در میراث فرهنگی است. برای چنین موضوع مهمی نیازمند حمایت، تسهیلات و اعتبارت هستیم، این نکته باید به جد مورد توجه باشد که اصفهان 22 هزار اثر تاریخی دارد که 1850 مورد آن در فهرست ملی ثبت شده‌اند و همه این آن‌ها نیازمند حفاظت هستند و باید جریان سریع حفاظت که طی چهارسال پیش رخ داده ادامه پیدا کند.

الهیاری تصریح کرد: در دولت یازدهم با همه تنگناهایی که وجود داشت توانستیم اعتبارات بسیار خوب ملی دریافت کنیم و پروژه‌های شاخص تامین منابع شدند. هرچند این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است که اصفهان استانی پهناور بوده و نیازمند اعتبارات بیشتری است و امیدواریم سازمان میراث فرهنگی درشان اصفهان از آن حمایت کند.

اولویت جدی استان اصفهان در بحث گردشگری مسئله زیرساخت‌های گردشگری و موضوع توازن توزیع زیرساخت‌ها و امکانات در سراسر استان است. گردشگری حوزه‌ای است که باید نگاه ویژه‌ای به بخش بین الملل داشته باشد و بازاریابی گردشگری باید به عنوان یک مزیت مطرح و پیگیری شود.

وی در خصوص اعتبارات سفر رییس جمهوری به اصفهان گفت: 20 میلیارد تومان از 40 میلیارد تومان اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اصفهان ابلاغ شده است و امیدواریم که این رقم تامین منابع شود تا بتوانیم با قدرت بیشتری پیش برویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به موضوع صنایع دستی اشاره کرد و گفت: اصفهان شهر جهانی صنایع دستی و 199 رشته صنایع دستی فعال دارد این صنعت در اقتصاد مقاومتی و اشتغال می‌تواند پیشرو باشد.

الهیاری اضافه کرد: ترویج خانه‌های صنایع دستی به ویژه در روستاها و در میان عشایر از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. همچنین مسئله بازاریابی به ویژه در بخش بین المللی و خارجی و صادرات این صنایع از اولویت‌های بسیار مهم هستند.

وی به موضوع گردشگری پرداخت و تاکید کرد: اولویت جدی استان اصفهان در بحث گردشگری مسئله زیرساخت‌های گردشگری و موضوع توازن توزیع زیرساخت‌ها و امکانات در سراسر استان است. گردشگری حوزه‌ای است که باید نگاه ویژه‌ای به بخش بین الملل داشته باشد و بازاریابی گردشگری باید به عنوان یک مزیت مطرح و پیگیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: اگر بحث گردشگری بتواند به درستی بازاریابی شود زمینه سرمایه گذاری سرمایه گذاران خود به خود ایجاد می‌شود. ما امروز با موج استقبال از سرمایه گذاری در بحث گردشگری اصفهان مواجه هستیم.

منبع: ایسنا