تبیان، دستیار زندگی
ند  معاون فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت:‪ ۲۰۰گروه تبلیغی هشت تا دوازده نفره در قالب دو هزارو‪۵۰۰طلبه در آستانه ایام ماه مبارك رمضان به مناطق مختلف كشور اعزام می‌شوند. حجت‌الاسلام "رضا اسكندری" رو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۲۰۰گروه تبلیغی از قم عازم مناطق مختلف كشور می‌شوند

معاون فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت:‪ ۲۰۰گروه تبلیغی هشت تا دوازده نفره در قالب دو هزارو‪۵۰۰طلبه در آستانه ایام ماه مبارك رمضان به مناطق مختلف كشور اعزام می‌شوند.

حجت‌الاسلام "رضا اسكندری" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دراین طرح به منظور تاثیرگذاری تبلیغ ، طلاب اعزامی تا سه سال به صورت مستمر در مناطق مورد نظر حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به اینكه تبلیغ مستمر تاثیرات فراوانی را برای مردم خواهد داشت ، گفت: درسالهای آتی نتایج و آثار ارزشمند این طرح برای جامعه مشخص خواهد شد.

اسكندری با اشاره به اینكه امسال برای اولین بار اعزام مبلغان در چهار سطح انجام خواهد شد گفت: سطح یك مربوط به نخبگان علمی حوزه و تبلیغ‌می‌باشد كه در ماه مبارك رمضان حدود‪ ۵۰نفر به مناطق مختلف اعزام می‌شوند.

وی افزود: این افراد در مساجد جامع ، محیطهای آموزشی و دانشگاهها به امور تبلیغی می‌پردازند.

وی سطح دوم را مبلغان دارای پرونده دردفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ذكر كرد و گفت: درحال حاضر‪ ۲۷هزار پرونده در این دفتر وجود دارد كه‪۱۰ هزار نفر برای اعزام آماده می‌باشند.

اسكندری سطح سوم را تبلیغ گروهی وسطح چهارم را طلاب جوان مدارس علمیه‌ذكر كرد و گفت: طلاب جوانی كه توانمندی در كارهای فرهنگی داشته باشند بایكی از اساتید حوزه به امر تبلیغ درمناطق مختلف از جمله مدارس می‌پردازند.

وی ادامه داد: امسال تلاش داریم كه در بحث تبلیغ فضای عمومی و خصوصی را به مباحث قرآنی تبدیل نماییم.

وی افزود: آشنا كردن جامعه با متن قرآن و مضامین آن و افزایش قدرت تدبر و تعقل درقرآن از برنامه‌های اساسی است كه اجرا خواهد شد.

اسكندری احیای مساجد را از دیگر برنامه‌ها معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی ذكر كردوگفت: درحال حاضر از‪ ۷۰هزار مسجد كشور‪ ۵۰درصد در طول سال تعطیل می‌باشند كه تلاش می‌شود دراین ایام بازگشایی شوند.

وی درادامه به این اشاره كرد كه امسال‪ ۹هزار و‪ ۵۰۰نفر مبلغ از قم ، خراسان رضوی و اصفهان به مناطق مختلف كشور اعزام می‌شوند.