تبیان، دستیار زندگی
ند طلاب خارجی مقیم قم در اعتراض به سخنان پاپ بندیكت شانزدهم علیه‌اسلام روز سه‌شنبه در مدرسه علمیه "حجتیه" قم اجتماع كردند. شركت‌كنندگان در این تجمع اعتراض آمیز ، شعارهای " مرگ بر آمریكا" ، "مرگ بر اسراییل" و" مرگ بر استك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلاب خارجی مقیم قم در اعتراض به سخنان پاپ ، گرد هم آمدند


طلاب خارجی مقیم قم در اعتراض به سخنان پاپ بندیكت شانزدهم علیه‌اسلام روز سه‌شنبه در مدرسه علمیه "حجتیه" قم اجتماع كردند.
شركت‌كنندگان در این تجمع اعتراض آمیز ، شعارهای " مرگ بر آمریكا" ، "مرگ بر اسراییل" و" مرگ بر استكبار" سرداده وخواستار عذرخواهی این مقام عالی كلیسای كاتولیك شدند.
رییس مركز جهانی علوم اسلامی قم دراین اجتماع، حوادث اخیر بویژه سخنان موهن پاپ علیه اسلام را در راستای گسترس موج بیداری اسلامی و نفوذ این دین مبیین در جهان دانست.
حجت‌الاسلام "محمد اعرافی" افزود : سخنان پاپ ادامه حلقه‌های زنجیره‌ای از برنامه استكبار علیه اسلام است كه این بار با فریب پاپ توسط صهیونیست ها و كاخ سفید نشینان آمریكا اتفاق افتاد.
وی ادامه‌داد: مسلمانان در قرن اخیر بازگشت به خویشتن و هویت اسلامی خویش را آغاز كرده‌اند كه این مساله استعمار را در حال فروپاشی قرار داده است.
وی ادامه داد: این موج عظیم ، ریشه در عقاید واندیشه‌های مسلمانان دارد و در حال حاضر پرچم اسلام خواهی در سراسر دنیا درحال اهتزاز می‌باشد.
اعرافی گرایش نسل جوان به معارف اسلام،گسترش دین اسلام در كل جهان‌از جمله آفریقا، آمریكا واروپا و تحولات شگرف در فلسطین وخاورمیانه را باعث هراس استكبار دانست.
وی افزود: آنان تلاش دارند با راهبرد متهم ساختن اسلام به اتهام خیالی خشونت طلبی ، ناسازگاری با حقوق بشر،ایجاد فرقه‌های بدلی انحرافی در جهان اسلام از جمله طالبان واحیای جنگ‌های مذهبی به اهداف شوم خود برسند.
وی ادامه داد: دراین چارچوب آنان با فریب پاپ قصد برافروختن اختلافات در میان پیروان ادیان را دارند تا بتوانند، توطئه خود را در جهان پیاده كنند.
اعرافی با اشاره به سخنان پاپ درخصوص خشونت در اسلام گفت: آیا وی تاریخ جنگهای صلیبی كه سرشار از خشونت از سوی مسیحیان بود مطالعه كرده است؟ اعرافی درعین حال از اعلام آمادگی حوزه علمیه قم برای بحث و گفت وگو در خصوص مباحث مطرح شده توسط پاپ خبر داد.
وی درادامه وظیفه طلاب وروحانیون را در شرایط كنونی مهم دانست وگفت: ما باید در جهت رشد واعتلای جهان اسلام بیش از پیش تلاش كنیم.
وی افزود: حوزه‌های علمیه باید فكر جدید و اندیشه‌های ناب را برای جهان اسلام تولید كنند و جلوی هرگونه سوء استفاده دشمنان را بگیرند.
دراین اجتماع چند نفر از طلاب خارجی نیزباایراد سخنرانی پرداخته و مطالب پاپ علیه‌اسلام رادر راستای اهداف استعماری دشمنان‌خداپرستی دانسته وخواستار هوشیاری كلیه پیروان ادیان الهی برای مقابله باموج تفرقه‌افكنانه جدید علیه خداپرستان شدند.
درپایان این مراسم قطعنامه‌ای درمحكومیت سخنان اخیر پاپ قرائت شد و با فرستادن تكبیر از سوی طلاب مورد تایید قرار گرفت.

تصاویری از این گردهمایی