تبیان، دستیار زندگی
ند مطبوعات كشورهای عربی حوزه خلیج فارس در شماره یكشنبه خود بر عذرخواهی رسمی پاپ بندیكت شانزدهم از مسلمانان جهان به خاطر توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص)، تاكید كردند.   خبرگزاری فرانسه از دبی گزارش داد، روزنامه سعودی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مطبوعات كشورهای حوزه خلیج فارس خواستار عذرخواهی رسمی پاپ از مسلمانان شدند

مطبوعات كشورهای عربی حوزه خلیج فارس در شماره یكشنبه خود بر عذرخواهی رسمی پاپ بندیكت شانزدهم از مسلمانان جهان به خاطر توهین به ساحت پیامبر اسلام (ص)، تاكید كردند.

خبرگزاری فرانسه از دبی گزارش داد، روزنامه سعودی "الجزیره" در سرمقاله خود نوشت: "پاپ به عنوان رهبر كاتولیك‌های جهان می‌تواند نقش مثبت یا منفی در زمینه گفت‌وگوی تمدن‌ها داشته باشد و هرسخنی كه ایراد می‌كند هرچند كه ممكن است از روی عمد نباشد، می‌تواند مفاهیم زیادی برای مسلمانان داشته باشد."

الجزیره تاكید كرد، امتناع پاپ از عذرخواهی، دامنه اعتراض به وی را در سراسر جهان گسترده‌تر خواهد كرد و بیم آن می‌رود كه از این مساله برای خشونت علیه افراد بیگناه سوء‌استفاده شود."

روزنامه سعودی "المدینه" نیز در این‌ باره نوشت: پاپ باید با صدور بیانیه‌ی رسمی به خاطر آنچه كه به اسلام و ساحت پاك پیامبر نسبت داد، عذرخواهی كند.

روزنامه سعودی "الیوم" نیز در این زمینه نوشت: سكوت پاپ و امتناع وی از عذر -خواهی رسمی، نشان می‌دهد كه این اقدام با برنامه صورت گرفته است.

روزنامه اماراتی "الخلیج" در سرمقاله روز یكشنبه خود نوشت: "اگر پاپ بدون منظور چنین اظهاراتی را در مورد اسلام و پیامبر به زبان آورده باشد باید بلافاصله از مسلمانان عذرخواهی كند و این اقدام نه تنها از شان او به عنوان رهبر كاتولیك‌های جهان نمی‌كاهد بلكه ارزشهای والایی چون تسامح، صلح و محبت را كه ادیان الهی بر آن پایه‌گذاری شده‌ است، مورد تاكید قرار می‌دهد.

روزنامه كویتی "السیاسه" در این ‌باره نوشت: تنها پاپ است كه می‌تواند این پرونده خطرناك را مختومه اعلام كند و راه حل آن عذرخواهی رسمی از مسلمانان است.

روزنامه قطری "الرایه" نیز با اعلام اینكه عذرخواهی پاپ كافی نیست نوشت، وی باید متعهد شود كه چنین اظهاراتی را در آینده تكرار نكند.

از سوی دیگر روزنامه قطری "الوطن" نوشت: ممكن است عذرخواهی پاپ باعث فرونشاندن خشم مسلمانان نشود ولی بی‌شك در كاهش آن بی‌تاثیر نخواهد بود.

"بندیكت شانزدهم" اخیرا در سخنانی در آلمان به محتوای كتابی مربوط به قرن‪۱۴میلادی اشاره كرد كه در آن از اسلام و پیامبر اكرم (ص) انتقاد شده و پاپ نیز در سخنانش به طور ضمنی از ارتباط بین اسلام و خشونت سخن گفت.