تبیان، دستیار زندگی
اپ رئیس اتحادیه علمای مسلمین در اعتراض به سخنان تعصب‌آمیز پاپ، از مسلمانان خواست تا در جمعه آخر ماه شعبان، یكپارچه علیه سخنان پاپ تظاهرات كنند و خشم و انزجار خود علیه دشمنی های سازمان یافته علیه اسلام ابراز دارند. به گز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیخ یوسف قرضاوی پیشنهاد داد: جمعه آخر شعبان، روز تظاهرات یكپارچه مسلمانان علیه سخنان پاپ

رئیس اتحادیه علمای مسلمین در اعتراض به سخنان تعصب‌آمیز پاپ، از مسلمانان خواست تا در جمعه آخر ماه شعبان، یكپارچه علیه سخنان پاپ تظاهرات كنند و خشم و انزجار خود علیه دشمنی های سازمان یافته علیه اسلام ابراز دارند.

به گزارش رسا به نقل از محیط، شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه علمای مسلمین با صدور بیانیه‌ای از مسلمانان خواست تا به طور یكپارچه در جمعه آخر شعبان، علیه دشمنی‌های روز افزون غرب علیه اسلام، تظاهرات كنند و خشم و انزجار خود را نسبت به بالا رفتن حجم دشمنی‌ها و نقشه های شوم علیه این دین مقدس ابراز كنند.

وی تأكید كرد: اظهار تأسف پاپ نسبت به سخنان خود، به هیچ وجه معذرت‌خواهی رسمی محسوب نمی‌شود و مسلمانان این اظهار تأسف را كافی نمی‌دانند، لذا همه مسلمانان باید یكپارچه علیه مواضع ضد اسلامی رهبر كاتولیك‌های جهان، فریاد بزنند.

قرضاوی افزود: واقعاً جای تأسف است كه فرد بزرگی مانند پاپ دچار چنین خطایی شود و به دین بزرگی مانند اسلام اهانت كند.

قرضاوی با اشاره به سخنان پاپ كه گفته بود:مسلمانان به خوبی سخنان من را نفهمیدند و دچار سوء تفاهم شده‌اند، تأكید كرد: این اهانت‌ دیگری به مسلمانان است، چرا كه پاپ مسلمانان را به نفهمی و یا كج فهمی متهم كرده است.

وی گفت: معذرت‌خواهی حقیقی موقعی است كه پاپ كلام خود را كاملاً پس بگیرد و تمامی مطالب توهین‌آمیز را از سخنان خود حذف كند.

قرضاوی با تأكید براین‌كه مسلمان عزیز است و هیچ توهینی را بر نمی‌تابد افزود: نمایندگان جهان اسلام در واتیكان باید خشم خود را علیه این اقدام پاپ نشان دهند و عزت اسلامی را در برابر واتیكان به نمایش بگذارند.