تبیان، دستیار زندگی
ند مفتی اعظم سوریه هشدار داد: مسلمانان و مسیحیان جهان امروزه در معرض تهدیدی واحد قرار گرفته اند كه می خواهد آنها را رو در روی یكدیگر قرار دهد.  به گزارش رسا به نقل از پایگاه خبری نسیج، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مفتی اعظم سوریه هشدار داد: مسلمانان و مسیحیان هدف دشمنی واحدی قرار گرفته اند

مفتی اعظم سوریه هشدار داد: مسلمانان و مسیحیان جهان امروزه در معرض تهدیدی واحد قرار گرفته اند كه می خواهد آنها را رو در روی یكدیگر قرار دهد.

به گزارش رسا به نقل از پایگاه خبری نسیج، شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی اعظم سوریه، روز گذشته در پاسخ به موضع‌گیری متعصبانه پاپ هشدار داد: جریانی در كار است كه می‌خواهد جنگی فراگیر را بین مسلمانان و مسیحیان به راه بیندازد و پیروان این دو دین مقدس الهی را در برابر یكدیگر قرار دهد.

وی افزود: قاطعانه به جهان اسلام و جهان مسیحیت اعلام می‌كنم كه بعضی نیروهای فعال در غرب با همكاری صهیونیست‌ها می‌خواهند اختلاف عمیقی بین مسلمانان و مسیحیان ایجاد كنند.

حسون گفت:‌ از تمامی علما و روحانیان مسلمان و مسیحی می‌خواهم كه نگذارند پیروان ادیان آسمانی با كنار گذاشتن مشتركات، به اختلافاتی بی‌اساس دامن بزنند و بی‌دلیل رو در روی قرار بگیرند كه این امر به نفع هیچ كس نیست.

وی از تمامی رهبران مسلمان و مسیحی جهان خواست تا با وحدت و یكپارچگی در برابر توطئه های دشمنان علیه این دو دین مقدس بایستند و مانع فعال شدن جریان ضد اسلامی و مسیحی شوند.

این روحانی برجسته اسلامی در سوریه افزود: پاپ علاوه بر ابراز تأسف باید توضیحات بیشتری در مورد سخنان خود به جهان اعلام ارائه دهد و اجازه ندهد اسلام و مسیحیت روی در روی یكدیگر قرار بگیرند.