تبیان، دستیار زندگی
دو نفر ظرف یکی دو ماه آشنایی و شناخت نسبتا کلی از یکدیگر پیدا کنند و عاقلانه (و نه صرفاً از روی احساس و علاقه نسبی که در این مدت بطور طبیعی بوجود خواهد آمد) برای ادامه رابطه شان تصمیم بگیرند. در این زمان اطلاع اعضاء درجه دوم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۶ دلیل برای برتری ازدواج سنتی

دو نفر ظرف یکی دو ماه آشنایی و شناخت نسبتا کلی از یکدیگر پیدا کنند و عاقلانه (و نه صرفاً از روی احساس و علاقه نسبی که در این مدت بطور طبیعی بوجود خواهد آمد) برای ادامه رابطه‌شان تصمیم بگیرند. در این زمان اطلاع اعضاء درجه دوم خانواده از رابطه مناسب خواهد بود.

بخش خانواده ایرانی تبیان
ازدواج سنتی، ازدواج، خواستگاری، همسر، کلوب ازدواج

در صورت برآورده شدن شرایط زیر، ازدواج سنتی نه تنها اشکال ندارد بلکه می‌تواند از جهات بسیاری خوب هم باشد – پدرها و مادرها با خصوصیات و ویژگی‌های شخصیتی و افکار و عقاید فرزندشان بخوبی آشنا باشند و برای فرزندشان همسر انتخاب کنند نه برای خودشان.

– ترتیبی اتخاذ شود تا قبل از مطرح شدن موضوع خواستگاری دختر و پسر به نحوی یکی دو باری همدیگر را ببینند (مثلاً در میهمانی یا مراجعه به محل کار)، – دختر و پسر اگر در همان جلسات اول، کشش نسبتاً خوبی به هم نداشتند، .موضوع خاتمه داده شود.

– هیچ فشار و اجباری از طرف خانواده‌ها و جامعه برای ازدواج زودتر از شش ماه (و ترجیحا ۱۲ ماه) وجود نداشته باشد.

– شرایط لازم برای آشنایی بیشتر دو نفر از هم (و با خانوادهای همدیگر) فراهم شود.

– دو نفر ظرف یکی دو ماه آشنایی و شناخت نسبتا کلی از یکدیگر پیدا کنند و عاقلانه (و نه صرفاً از روی احساس و علاقه نسبی که در این مدت بطور طبیعی بوجود خواهد آمد) برای ادامه رابطه‌شان تصمیم بگیرند. در این زمان اطلاع اعضاء درجه دوم خانواده از رابطه مناسب خواهد بود.

– زودتر از شش ماه نامزدی و زودتر از یکسال (از خواستگاری) ازدواج صورت نگیرد.

– اگر دو نفر مناسب هم نبودند، بدون معذورات (از جمله حفظ آبرو و …) رابطه پایان یابد.

نکته: حتی در جوامع غربی دوسوم ازدواج‌ها در پی معرفی افراد به یکدیگر (از طریق دوستان، اعضاء خانواده و یا آشنایی در میهمانی‌های خانوادگی) شکل می‌گیرد.


منبع : طب روز

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.