تبیان، دستیار زندگی
شد آیت الله رضازاده در آیین آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در مشهد، با اشاره به ضرورت آسیب شناسی جامعه متدینان، گفت: آن دین‌داری از کوه مقاوم، شکست ناپذیرتر است که دین خود را از امامان معصوم (ع) گرفته باشد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آن دین‌داری شکست ناپذیرتر از کوه است که دینش را از ائمه گرفته باشد

آیت الله رضازاده در آیین آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در مشهد، با اشاره به ضرورت آسیب شناسی جامعه متدینان، گفت: آن دین‌داری از کوه مقاوم، شکست ناپذیرتر است که دین خود را از امامان معصوم (ع) گرفته باشد.

به گزارش رسا در مشهد، آیت الله رجبعلی رضازاده، صبح پنج شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دفتر مشهد مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) که با حضور شماری از طلاب و مدرسان حوزه علمیه مشهد در محل این مركز برگزار شد، با اشاره به حدیث معروف «الکمال کل الکمال التفقه فی الدین» اظهار داشت: آن چه باعث نجات و سعادت انسان می شود، فراگرفتن اسلام از کتاب خدا و سنت اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت آسیب شناسی جامعه متدینان، افزود: آن دین‌داری از کوه مقاوم، شکست ناپذیرتر است که دین خود را از امامان معصوم (ع) گرفته باشد.

این مدرس برجسته حوزه علمیه مشهد تصریح كرد: در شرایط كنونی، ضرورت فراوانی به تربیت طلاب با سواد و ملا داریم.

او در ادامه یادآور شد: طلبه باید همچون میثم تمارها و رشید هجری ها، همه سختی ها و رنج ها را به خاطر اسلام، تحمل کند و بدان افتخار ورزد، اگر چه به خاطر اسلام و اهل بیت (ع) به او اهانت یا بی توجهی شود.

آیت الله رضازاده، با اشاره به گفتار امیر المومنین امام علی (ع) كه فرمودند: «کسی که دو روزش مساوی با یکدیگر باشد، مغبون است» خاطرنشان کرد: باید سال تحصیلی جدید را با جدیت و پشتکار بیشتر و با تلاشی فراتر از سال های گذشته آغاز کنیم.

او در پایان، به نقش مهم مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) و طلاب آن در حوزه علمیه مشهد اشاره و از زحمات دست اندرکاران آن، تشکر و قدردانی کرد.

مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) تحت اشراف حضرت آیت الله محمد فاضل لنكرانی اداره می‌‌شود و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در حوزه های علمیه داخل و خارج كشور انجام می دهد.