تبیان، دستیار زندگی
فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی کشور یک نیروی اجتماعی بوده و معتقد است که اعتماد با مشارکت مردم به وجود می آید. نیروی انتظامی آمر به مردم نیست، بلکه در کنار مردم است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیروی انتظامی آمر به مردم نیست

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی کشور یک نیروی اجتماعی بوده و معتقد است که اعتماد با مشارکت مردم به وجود می‌آید. نیروی انتظامی آمر به مردم نیست، بلکه در کنار مردم است.

بخش اجتماعی تبیان

سردار حسین اشتری

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی استان اصفهان، اظهار کرد: شهیدانی همچون محسن حججی و شهدای انقلاب اسلامی به همراه شهدای دفاع مقدس رشادت‌های انسانی را نشان داده‌اند و من افتخار می‌کنم که فرزند استانی هستم به نام اصفهان که شهدایش امروز آن را به یکی از رشیدترین استان‌های کشور تبدیل کرده‌اند.

وی افزود: شهدای استان اصفهان به کشور عزت دادند، اصفهان را همیشه سربلند کردند و از خدا می‌خواهیم که شرمنده شهدا نباشیم. اگر امروز این مسئولیت‌ها را به عهده داریم فراموش نکنیم که آنها در سایه شهدا، حضرت امام و به برکت حضور مقام معظم رهبری به ما رسیده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: محسن حججی را کسی نمی‌شناخت. او با صداقت‌، ایمان و روحیه ولایی، با اتکا به خدا و با احترام والدین برای دفاع از حریم ولایت و امنیت کشور به مقابله برخاست و امروز نه تنها کشور ایران بلکه همه مسلمانان جهان به او افتخار می‌کنند؛ این نشان می‌دهد که باید یاد شهدا و ارتباط با خانواده شهدا اعتباری برای ما باشد.

سردار اشتری ادامه داد: این جمله مقام معظم رهبری که اگر نیروی انتظامی خوب عمل کند خلاء دستگاه‌های دیگر را می‌تواند پر کند، نشان از تاثیرگذاری این نیرو در کل کشور دارد. ماموریت اصلی نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت برای مردم است هر چند که استقرار امنیت بر عهده همه دستگاه‌ها است، اما نیروی انتظامی به طور مستقیم با آن مرتبط است.

سردار اشتری ادامه داد: این جمله مقام معظم رهبری که اگر نیروی انتظامی خوب عمل کند خلاء دستگاه‌های دیگر را می‌تواند پر کند، نشان از تاثیرگذاری این نیرو در کل کشور دارد. ماموریت اصلی نیروی انتظامی حفظ نظم و امنیت برای مردم است هر چند که استقرار امنیت بر عهده همه دستگاه‌ها است، اما نیروی انتظامی به طور مستقیم با آن مرتبط است.

وی با بیان اینکه سرلوحه کار نیروی انتظامی امنیت است، تاکید کرد: با مشارکت مردم و مسئولان برای رسیدن به این هدف بزرگ باید پلیس حرفه‌ای داشته باشیم و دانش‌بنیان عمل کنیم، باید با روحیه جهادی و مدیریت جهادی کار کنیم، همان طور که در جنگ این روحیه را به رخ جهان کشیدیم.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: امروز در عرصه‌های مختلف به خصوص در بحث امنیت فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مجازی حضور داریم چراکه مهار تهدیدات نرم کشور به طور مستقیم بر عهده ما قرار دارد. هم چنین امنیت 8755 کیلومتر از مرزهای کشور نیز با حضور همه جانبه نیروی انتظامی تأمین می‌شود.

سردار اشتری اضافه کرد: یکی از مزیت‌ها و ویژگی‌های نیروی انتظامی حضور در تمام مناطق کشور است. این نیرو اجتماعی بوده و معتقد است که اعتماد مردم با مشارکت مردم به وجود می‌آید. نیروی انتظامی آمر به مردم نیست، بلکه در کنار مردم است.

وی تاکید کرد: اقتدار توأم با رأفت و عدالت در دستور کار نیروی انتظامی است، اما این نیرو در مقابل کسانی که به حقوق مردم تجاوز می‌کنند و همچنین افراد شرور با اقتدار وارد می‌شود. فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی پناه مردم است و میلیون‌‎ها خدمت در طول سال برای مردم عزیز ایران ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: در چشم‌انداز این نیرو ایمان به خدا و اعتقاد به او و التزام به مبانی دینی و تأکید بر اصل فراگیری و گستردگی آمده است. به همین جهت اصفهان با توجه به اینکه استان ویژه‌ای محسوب می‌شود برای ناجا حساس است و فرماندهی انتظامی اصفهان نیز با حساسیت خاصی انتخاب می‌شود.

منبع: ایسنا