تبیان، دستیار زندگی
امیدواریم با شناسایی و هدایت این دانش آموزان، ایران را از وابستگی به کشورهای ابرقدرت حوزه سلول های بنیادی در دنیا برهانیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دانش آموزان، کشور را از وابستگی به قدرت های علمی دنیا بی نیاز می کنند

امیدواریم با شناسایی و هدایت این دانش آموزان، ایران را از وابستگی به کشورهای ابرقدرت حوزه سلول های بنیادی در دنیا برهانیم.

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

بی نیازی به قدرت های علمی با دانش آموزان

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از ایسنا، امیرعلی حمیدیه در اردوی تابستانی دومین المپیاد علمی دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی که از 21 مرداد به همت این ستاد آغاز به کارکرده و تا سوم شهریور ماه امسال ادامه دارد، به توصیف اهمیت سلول های بنیادی در علوم پزشکی و درمان بیماری های مختلف پرداخت.

وی تصریح کرد: با توجه به نوپا بودن این علم در کشور نیاز به حمایت و سرمایه گذاری های مطلوب و ایجاد بسترهای لازم وجود دارد که ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی درصدد برآورده کردن این نیازها در کشور در این حوزه است.

حمیدیه هم چنین دانش آموزان خلاق و علاقه مند حوزه سلول های بنیادی در کشور را آینده سازان این حوزه در کشور برشمرد و گفت: امیدواریم با شناسایی و هدایت این دانش آموزان، ایران را از وابستگی به کشورهای ابرقدرت حوزه سلول های بنیادی در دنیا برهانیم و روزبه روز شاهد شکوفایی استعدادهای این دانش پژوهان در کشور باشیم.

در ادامه پیمان کیهان ور، رئیس کمیته علمی المپیاد دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی ضمن بحث درباره علاقه  مندی و استعدادهای دانش پژوهان دومین المپیاد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور اظهارکرد: دانش پژوهان اولین المپیاد ملی دانش آموزی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی سال تحصیلی 95-1394 در کنکور سال 96 افتخارآفرینی کردند که از آن جمله می توان به رتبه 8 کشور امیررضا پاشاپوریگانه از تهران و رتبه 20 کشوری مسعودی رعیتی از استان مازندران اشاره کرد.

وی افزود: این موضوع نشان دهنده قدرت تمیز این المپیاد و بیانگر این تفکر است که در صورت اعطای مشوق کنکور به برندگان این المپیاد،  این امتیاز ناعادلانه نبوده و باعث می شود این دانش آموزان خلاق به جای استرس کنکور با خاطری مطمئن فرآیند دانش پژوهی خود را ادامه دهند.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزرات آموزش و پرورش