تبیان، دستیار زندگی
ست یك روزنامه نگار مسیحی ضمن تقبیح سخنان رهبر كاتولیك‌های های جهان، آنرا مغایر آموزه های مسیح (ع) دانست.    به گزارش فارسوارطان داودیان اظهار داشت: پیروان ادیان الهی همیشه بر تعامل و مذاكره با یكدیگر نیاز ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنان پاپ مغایر آموزه‌های مسیح (ع) است

یك روزنامه نگار مسیحی ضمن تقبیح سخنان رهبر كاتولیك‌های های جهان، آنرا مغایر آموزه های مسیح (ع) دانست.

  به گزارش فارسوارطان داودیان اظهار داشت: پیروان ادیان الهی همیشه بر تعامل و مذاكره با یكدیگر نیاز داشته و در هیچ آیین آسمانی صحبتی از اهانت به دیگر ادیان وجود ندارد.

وی زندگی مسالمت آمیز هزار ساله مردم مسلمان و مسیحی در ایران را نمونه‌ای مناسب از احترام میان ادیان عنوان كرد و افزود: در زمانی كه برخی مطبوعات غربی اقدام به چاپ تصاویر اهانت آمیز پیامبر اسلام كردند، مسیحیان ایران این حركت را محكوم كردند و خواستار عذرخواهی آن كشور‌ها شدند چون هیچگاه راضی به چنین رفتارهایی نبوده و نیستیم.

این فعال مطبوعاتی مسیحیان ایران بر آموزه های حضرت عیسی همچون صلح و برادری تاكید كرد و افزود: چرا باید رهبر كاتولیك های جهان سخنانی را بیان كند كه موجب خشم دیگر ادیان شود و بهانه را به دست كسانی دهد كه سخن از جنگ های صلیبی می زنند، در صورتی كه كلیسای كاتولیك در دوران جنگ های صلیبی در اسف‌بارترین دوران تاریخی خود قرار داشت.

داودیان از مسلمانان خواست این اظهارات پاپ را به حساب نظرات مسیحیان یا آموزه های مسیح نگذارند و تصریح كرد: شاید رهبر كاتولیك‌ها اعلام كند كه این سخنانشان بر مبنای مصلحت یا به خاطر شرایط خاصی عنوان شده در حالی كه خدشه دار كردن دوستی و برادری میان ادیان - آن هم از سوی چنین مقام دینی- با هیچ منطق و مصلحتی همخوانی ندارد و همه مسیحیان باید به خاطر حمایت از دینشان این سخنان را محكوم كنند.