تبیان، دستیار زندگی
امروز تصمیم داریم تا به شما دوستان عزیز نحوه ساخت یک لامپ ال ای دی بسیار ساده که همانند یک یو اس بی به درگاه های usb متصل شده و روشن خواهد شد را آموزش دهیم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش ساخت لامپ یو اس بی

امروز تصمیم داریم تا به شما دوستان عزیز نحوه ساخت یک لامپ ال ای دی بسیار ساده که همانند یک یو اس بی به درگاه های usb متصل شده و روشن خواهد شد را آموزش دهیم. نحوه کار بسیار آسان می باشد و شما با صرف هزینه ای بسیار اندک به نتیجه مطلوب خواهید رسید.

زینب شاه مرادی - بخش پژوهش های دانش آموزی

آموزش ساخت لامپ یو اس بی

مرحله اول: ابتدا وسایل مورد نیاز برای ساخت لامپ یو اس بی را آماده کنید »»»

چراغ led

مقاوت با 100 اهم

کابل یو اس بی

توپ پینگ پنگ

چسب داغ یا معمولی

آموزش ساخت لامپ یو اس بی

مرحله دوم: در این بخش کابل یو اس بی را به اندازه دلخواه خود قطع کنید و سیم های آن را بیابید اگر سیم های مختلفی وجود داشت برای این آموزش فقط سیم های قرمز و سیاه و سفید ضروروی هستند پس آن هارا قطع نکنید.

آموزش ساخت لامپ یو اس بی

مرحله سوم: در این قسمت باید سیم های قرمز و سیاه از کابل یو اس بی باقی مانده باشند. پس یک مقاوت را به سیم قرمز وصل کرده و در ادامه ی آن یک چراغ led وصل نمایید و طرف دیگر چراغ را به سیم سیاه وصل کنید. همانند تصویر زیر.

آموزش ساخت لامپ یو اس بی

مرحله چهارم: در این بخش یک توپ پینگ پنگ تهیه کرده و به اندازه ورود یک کابل یو اس بی آن را برش زده و کابل یو اس بی را وارد آن کنید و تا جایی که چراغ و سیم ها وارد شدند دست نگه دارید و بدنه کابل را به بدنه توپ پینگ پنگ بچسبانید.

آموزش ساخت لامپ یو اس بی

مرحله پنجم: در نهایت شما توانسته اید یک لامپ یو اس بی بسازید و آن را به لپ تاپ و دیگر درگاه های usb وصل نمایید.

آموزش ساخت لامپ یو اس بی

منبع: http://bamabiamooz.com