تبیان، دستیار زندگی
وی دوره جدید فعالیت مرکز آموزش های تخصصی حوزه علمیه اصفهان با حضور آیت الله مظاهری آغاز شد. به گزارش مهر، رئیس حوزه علمیه اصفهان تشکیل دوره های تخصصی علوم حوزوی در حوزه علمیه اصفهان را یکی از موفقیت های بزرگ در این ح...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ضرورت تخصصی شدن علوم اسلامی و حوزوی

دوره جدید فعالیت مرکز آموزش های تخصصی حوزه علمیه اصفهان با حضور آیت الله مظاهری آغاز شد.

به گزارش مهر، رئیس حوزه علمیه اصفهان تشکیل دوره های تخصصی علوم حوزوی در حوزه علمیه اصفهان را یکی از موفقیت های بزرگ در این حوزه کهن برشمرد و با تاکید بر تخصصی شدن همه علوم اسلامی و حوزوی گفت: در دوران حاضر با عنایت به گستردگی و پیچیدگی مسائل علمی و با توجه به شبهه افکنی دشمنان و مخالفان اسلام و تشیع، تخصصی شدن علوم دینی یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و لازم است فضلاء، طلاب جوان و با استعداد با تلاش پی گیر، زمینه های تحقق آرمان بلند حوزه های علمیه در خصوص تبلیغ بین المللی اسلام و پاسخ گویی دقیق و به موقع به شبهات دینی را فراهم کنند.

آیت الله مظاهری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبیین مسیر حرکت علمی طلاب و حوزه های علمیه، علم را امری مقدس برشمرد و با اشاره به روایتی از نبی مکرم اسلام، علوم دینی را منحصر در سه بخش اعتقادات، اخلاق و احکام دانست و افزود: در زمان حاضر، تربیت روحانیون متخصص در شاخه های مختلف علوم اسلامی یکی از رسالت های اصلی حوزه های علمیه است و یکی از اهداف اصلی، تشکیل و توسعه مرکز آموزش های تخصصی حوزه علمیه اصفهان و دستیابی به این رسالت اصلی است از این جهت، مسئولان و دست اندرکاران این مرکز لازم است با برنامه ریزی بلند مدت و آینده نگرانه، چنین چشم اندازی را برای حوزه علمیه اصفهان ترسیم کنند.

وی از تقوا به عنوان عامل مکمل علم در راستای تحقق اهداف عالی طلاب و حوزه های علمیه نام برد و آنان را به ایجاد روحیه اخلاص و تقویت این روحیه در جهت گیری های علمی، فرا خواند.

مرکز آموزش های تخصصی حوزه علمیه اصفهان در دوره جدید با حضور بیش از 280 نفراز متعلمین در 7 رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآن، حدیث، فقه و اصول، فلسفه و حکمت، تاریخ، تبلیغ و کلام به فعالیت می پردازد.