تبیان، دستیار زندگی
دش وی به دلیل دفاع از ایران و تشیع در مقالاتی تحت عنوان «لله وللحریه»، به شیعه شدن متهم شد و در جواب دشمنانش گفت: شیعه شدن افتخار بزرگی است که ضعیفانی همچون من نمی‌توانند داشته باشند، مگر این‌که در جنوب لبنان و به همراه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهد شیرین شهادت مبارک بادش

وی به دلیل دفاع از ایران و تشیع در مقالاتی تحت عنوان «لله وللحریه»، به شیعه شدن متهم شد و در جواب دشمنانش گفت: شیعه شدن افتخار بزرگی است که ضعیفانی همچون من نمی‌توانند داشته باشند، مگر این‌که در جنوب لبنان و به همراه سیدحسن نصرالله در جنوب لبنان مجاهد باشند.

چند روز پیش، خبری در روزنامه‌های عربی به چاپ رسید که موضوع آن پیرامون ربوده شدن روزنامه‌نگار سودانی بود که پس از ساعاتی، ربایندگان سرش را از بدن جدا کرده و در گوشه خیابان متروکه‌ای پرتاب کرده‌اند و در حالی که انتظار می‌رفت مطالب گسترده‌ای درباره این خبر ددمنشانه منتشر شود، به سرعت از صفحه روزنامه‌های عربی پنهان شد؛ مگر مقاله یک نویسنده زن که به صورت غامض و برای منظور خاصی به چاپ رسید.

به گزارش بازتاب محمدهادی تسخیری، از كارشناسان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نوشت: این روزنامه‌نگار سودانی، «محمد طه محمد احمد» نام داشت و من از پانزده سال پیش با وی آشنایی نزدیك داشتم.

«محمد طه» یکی از عاشقان پاکباخته امام خمینی(ره) بود و به همین دلیل نام پسرش را «خمینی الصغیر» گذاشت و چند بار نیز به ایران سفر کرد و به زیارت حرم محبوب خود رسیده بود. روزی در سال 2000 میلادی از او پرسیدم، چرا نام پسرت را «خمینی الصغیر» گذاشتی؟ در پاسخ گفت: می‌خواستم به او بگویم هنگامی که بزرگ شدی و به هر درجه‌ای رسیدی، یادت باشد تو «خمینی الصغیر» هستی و «خمینی الکبیر» یکی بیشتر نیست و آن امام خمینی(ره) است.

«محمد طه» حق‌طلب و حقجو بود و در این راه، بهای سنگینی پرداخت که سرانجام به شهادت، به دست افرادی که ذره‌ای از انسانیت بویی نبرده‌اند؛ نایل شد.

وی به دلیل دفاع از ایران و تشیع در مقالاتی تحت عنوان «لله والحریه» - برای خدا و در راه آزادی - در روزنامه «الوفاق» سودان، به شیعه شدن متهم شد و در جواب دشمنانش گفت: «خداوند شیعه را زنده بدارد که دوستداران ابی‌تراب علی‌بن‌ابی‌طالب و اولین مدافعان خط و فکر اهل بیت رسول الله(ص) می‌باشند. شیعه شدن افتخار بزرگی است که ضعیفانی همچون من نمی‌توانند داشته باشند، مگر این‌که در جنوب لبنان و به همراه سیدحسن نصرالله در جنوب لبنان مجاهد باشند».

و در جای دیگری می‌گوید: «ما باید اعتراف کنیم شیعه جنوب لبنان با پشتیبانی همه شیعیان جهان، سرزمین عربی که دارای ادیان مختلفی است را با جهاد خود آزاد کردند». وی این مطالب را در سال 2000 میلادی هنگامی که حزب‌الله با مجاهدت‌های بی‌نظیر خود، رژیم اشغالگر قدس را از لبنان بیرون راند، در روزنامه خود نوشت.

«محمد طه» در باره ایران و ایرانی می‌گوید: پیامبر اکرم(ص) در پاسخ صحابه خود پیرامون شأن نزول آیه کریمه «ان تتولّوا یستبدل الله قوما غیرکم ثم لا یکونوا امثالکم» درحالی که به سلمان اشاره می‌کرد، گفت: «این مرد و هموطنانش» و سپس اضافه می‌کند: «اگر دین در ستاره سهیل هم باشد، مردانی از سرزمین فارس به آن دست می‌یابند». او سخن از روی هوی و هوس نمی‌گوید، بلکه این وحیی است که به او وحی می‌شود و اگر این بشارت‌های نبوی در زمان امام خمینی(ره) محقق نشود، پس کی محقق می‌شود؟

و در جای دیگری با اشاره به حادثه طبس می‌گوید: آری، در اینجا وعده الهی محقق می‌شود و دولت مؤمنان، حقانیت خود را ثابت می‌کند، هنگامی که برکات خداوند بر آن نازل می‌شود و آن را حمایت و از آن دفاع می‌کند. «ان الله یدافع عن الذین آمنوا» ... همان‌طوری که قریش و اسد و قطفان و یهود نتوانستند از خندق سلمان عبور کنند، آمریکا نیز از حمله به ایران عاجز ماند و هواپیماهایش در صحرای طبس آتش گرفت.

اینچنین عاشق دلباخته ایران و خمینی کبیر در کمال مظلومیت ربوده می‌شود و سر از تنش جدا می‌شود و هیچ کس نه در ایران و نه در هیچ جای دیگر هیچ حرکتی نمی‌کند. راستی چرا و چگونه و کی می‌توانیم این مواضع با اراده و استوار را پاسخ دهیم؟

البته آنچه که از این شهید مظلوم نقل کردم، در تاریخ 4/6/2000 م در شماره 856 روزنامه «الوفاق» سودان به چاپ رسیده بود.

خداوند این شهید مظلوم را غریق رحمت واسعه خود گرداند و به او جزای خیر دهد و با علی(ع) و پیامبر اکرم (ص) و خمینی عزیز که آنها را به شدت دوست می‌داشت، محشور گرداند.