تبیان، دستیار زندگی
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم ورزش را یکی از ابزارهای مهم برای دستیابی به اهداف تربیتی و پرورشی دانست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

۳ برنامه مشخص بطحایی برای رونق ورزش در مدارس

افزایش۱۰ برابری اعتبارات تربیت‌بدنی آموزش و پرورش طی دو سال

زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان

۳ برنامه مشخص بطحایی برای رونق ورزش در مدارس

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم ورزش را یکی از ابزارهای مهم برای دستیابی به اهداف تربیتی و پرورشی دانست.

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمد بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش صبح امروز (دوشنبه 23 مرداد) با حضور در فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی درخصوص برنامه های کاری خود توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مولفه ورزش یکی از موضوعات مهم در آموزش و پرورش است و در این راستا معاونت تربیت بدنی وزارتخانه مذکور اقدامات موثری را تاکنون انجام داده است، گفت: خوشبختانه با توجه نمایندگان، اعتبارات تربیت بدنی در آموزش و پرورش طی دو سال گذشته بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

بطحایی با اشاره به اینکه نگاه مناسبی به موضوع ورزش در آموزش و پرورش در ماده 94 قانون برنامه ششم توسعه شده است، اظهار کرد: توسعه ورزش در مدارس سبب تقویت نشاط و شادابی دانش آموزان می شود، از این رو ورزش ابزار مهمی در مدارس به حساب می آید.

وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت دوازدهم با بیان اینکه ورزش یکی از ابزارهای مهم برای دستیابی به اهداف تربیتی و پرورشی تلقی می شود، تصریح کرد: در این راستا تلاش شد تا با برگزاری المپیادها و مسابقات دانش آموزی درون و برون مدرسه ای اقدام مناسبی برای تحقق اهداف تربیتی و پرورشی انجام شود.

وی با اشاره به اینکه توجه همه جانبه به ورزش مدارس سبب دستیابی به ارتقای بهداشت جامعه در آینده می شود، خاطرنشان کرد: بر این اساس در صورت اخذ رأی اعتماد از سوی نمایندگان مجلس، 3 برنامه مشخص برای رونق ورزش در مدارس پیش بینی شده است.

در ادامه محمدرضا تابش رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی نقش آموزش و پرورش در شکوفایی و شناسایی استعدادهای ورزشی را مهم دانست.

همچنین جبار کوچکی نژاد با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در ورزش دانش آموزی سبب سرآمدی ورزش کشورمان در آینده خواهد شد، گفت: بیش از 12 میلیون دانش آموز در حال تحصیل هستند، از این رو باید بخشی از منابع سایر دستگاه ها را برای رونق و توسعه ورزش در آموزش و پرورش اختصاص دهیم تا بتوانیم وضعیت مطلوبی در حوزه ورزش مدارس کشور ایجاد کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم وزارت آموزش و پرورش در سیاستگذاری های دولت مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نیز در ادامه با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به ورزش آموزش و پرورش توجه شده است، گفت: همگان اذعان دارند در صورت سرمایه گذاری در این بخش، مشکلات و آسیب ها در آینده کمتر خواهد شد اما باید به ورزش پایه های اول تا سوم ابتدایی توجه بیشتری شود.

فریده اولادقباد عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز تصریح کرد: توجه به ورزش دانش آموزی سبب جلوگیری از بروز رفتارهای پرخطر در بین آینده سازان جامعه می شود.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش