تبیان، دستیار زندگی
یه  مدیر مرکز جهانی علوم اسلامی  بر فراگیری و حفظ قرآن ونهج البلاغه از سوی طلاب در کنار دروس حوزوی تاکید کرد.     مدیر مرکز جهانی علوم اسلامی در اختتامیه نخستین دوره از مسابقات حكمت علوی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآنی شدن حوزه های علمیه

مدیر مرکز جهانی علوم اسلامی  بر فراگیری و حفظ قرآن ونهج البلاغه از سوی طلاب در کنار دروس حوزوی تاکید کرد.

مدیر مرکز جهانی علوم اسلامی در اختتامیه نخستین دوره از مسابقات حكمت علوی در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم ضمن عرض  تبریک میلاد فرخنده حضرت ولی عصر(ع)   توجه به این که آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه با میلاد حضرت بقیه الله الاعظم(ع) و ماه مبارک رمضان تقارن یافته است را    از بهترین فرصت‌هایی دانست که طلاب می توانند از این فرصت کمال استفاده را در جهت رشد و تکامل معنوی خود داشته باشند.
حجت الا سلام اعرافی در ادامه افزود  قرآن ونهج البلاغه از منابعی هستند که طلاب همیشه باید در پی فراگیری علوم از این دو منبع گرانسنگ باشند و آن را زنده نگه دارند تا در پیش مولایمان  امیرالمومنین علی(ع) شرمنده نباشیم.
مدیر مرکز جهانی علوم اسلامی تصریح کرد:  کوتاهی‌های  ما در حق نهج البلاغه نباید ما را از داشتن یک حوزه قرآنی محروم نماید.
وی اظهار داشت: دنیای نهج البلاغه، دنیای عجیبی است و طلبه باید در ضمن درس و بحث  همیشه قرآن ونهج البلاغه را حفظ کند و خودش را به سبب این دو گوهر گرانبها از کدورت ها پاک کند و درپی درس، اخلاص و رسیدن به خدا باشد.
ایشان در ادامه  خاطر نشان کرد: اگر ما می خواهیم اخلاق و عرفان سیاست و یا مدیریت جامعه را بدست بگیریم همه این‌ها در قرآن و نهج البلاغه یافت می شود.
گفتنی است؛ اختتامیه نخستین دوره از سری مسابقات حکمت علوی مرکز جهانی علوم اسلامی، صبح یکشنبه با سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم با حضور بیش از یکهزار نفر از طلاب عیر ایرانی شرکت کننده در این مسابقه به کار خود پایان داد.رسا