تبیان، دستیار زندگی
ار اندیشه و فلسفه انتظار سازنده بوده جهانی شده است، و شکی نیست منتظران مصلح در اولین گام باید خودشان  را اصلاح کنند.   حجت الاسلام   محمدی عراقی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهانی شدن اندیشه مهدویت و انتظار

اندیشه و فلسفه انتظار سازنده بوده جهانی شده است، و شکی نیست منتظران مصلح در اولین گام باید خودشان  را اصلاح کنند.

حجت الاسلام   محمدی عراقی رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس   جشنواره با اشاره به بشارت دادن  تمام ادیان الهی به وجود و ظهور منجی، مصلح و موعود الهی افزود: اندیشه مهدویت و جشن انتظار جهانی شده است .

حجت الاسلام عراقی با اشاره به حدیث شریفی  از رسول اعظم (ص) که فرمودند بالاترین و پرفضیلت ترین اعمال امت من انتظار فرج  است  منظور از این انتظار را  انتظاری آگاهانه و با بصیرت و سرنوشت ساز دانست که در تشیع به صورت روشن ترسیم شده است.

اصغر امیرنیا دبیر این جشنواره و مدیر کل وزارت ارشاد استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری مراسم جشنواره انتظار برای نخستین بار به شکل بسیار زیبا در 80 کشور جهان گفت: به 25 کشور اقلام فرهنگی متنوعی در طول این ایام ارسال شده که برنامه های نمایشگاهی همراه با مسابقات مختلف، همایش های علمی، اجرای برنامه های هنری و هنرهای تجسمی در این کشورها به این مناسبت انجام شد.

امیرنیا اظهار امیدواری کرد در سال آینده این جشنواره با بهره گیری از تجربه امسال بتواند بصورت مؤثر و متمرکز در جشنهای نیمه شعبان شرکت کند.مهر