تبیان، دستیار زندگی
رئیس جمهور گفت: وقتی وظیفه ای بر عهده دولت و وزارت ارشاد است دستگاه های دیگر حق مداخله در امور کشور را نباید داشته باشند. اگر این حق وجود دارد بهتر است مجلس شورای اسلامی وظیفه را به همان نهادها واگذار کند نه به دولت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روحانی: سیدعباس صالحی به مسائل حوزه و دانشگاه مشرف است

رئیس‌جمهور گفت: وقتی وظیفه‌ای بر عهده دولت و وزارت ارشاد است دستگاه‌های دیگر حق مداخله در امور کشور را نباید داشته باشند. اگر این حق وجود دارد بهتر است مجلس شورای اسلامی وظیفه را به همان نهادها واگذار کند نه به دولت.

بخش سیاست تبیان

سیدعباس صالحی

به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح روز سه شنبه درجلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت دوازدهمدر دفاع از وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی ابتدا با تشکر از دو وزیر پیشین این وزارتخانه اظهار داشت: علی جنتی و دکتر صالحی امیری تلاش‌های زیادی برای پیشبرد اهداف وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: امروز سیدعباس صالحی مسئولیت را بر عهده می‌گیرد. این در حالی است که ما 4 سال از حضور ایشان در همین وزارتخانه استفاده کرده‌ایم. ایشان اشراف خوبی به شرایط حوزه و دانشگاه دارد.

وی گفت: مسئله این وزارتخانه برای ما خیلی مهم است نباید بگذاریم سلیقه در کشور حاکم شود. یک آقایی جایی سلیقه‌ای دارد و برای خود هم محترم است اما نباید آن را در میان دیگران جا بیندازد. وقتی وظیفه‌ای بر عهده دولت و وزارت ارشاد است دستگاه‌های دیگر حق مداخله در امور کشور را نباید داشته باشند. اگر این حق وجود دارد بهتر است مجلس شورای اسلامی وظیفه را به همان نهادها واگذار کند نه به دولت.

رییس‌جمهور در ارتباط با موضوعات ضروری و الویت‌های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پاسداشت قومیت‌ها، افزایش مشارکت بخش خصوصی، رفع موانع سلیقه‌ای، افزایش حضور کشور در سهم تولیدات آثار فرهنگی و هنری جهانی، حمایت از آثار هنری، افزایش حضور زنان و جوانان در این حوزه، حمایت از همه اقوام به ویژه برادران اهل سنت از جمله اولویت‌های این وزارتخانه است.


منبع: ایسنا