تبیان، دستیار زندگی
تهیه کننده برنامه «نگی که نگفتی» با اشاره به ویژگی های این برنامه بیان کرد که دعوت از مهمانان فقط در راستای تکمیل بحث صورت می گیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیاد حرف نمی‌زنیم

تهیه کننده برنامه «نگی که نگفتی» با اشاره به ویژگی های این برنامه بیان کرد که دعوت از مهمانان فقط در راستای تکمیل بحث صورت می گیرد.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
نگی که نگفتی

مجتبی احمدی تهیه کننده «نگی که نگفتی» درباره این برنامه که شنبه تا سه شنبه با اجرای ژیلا صادقی روی آنتن شبکه دو می رود گفت: ما در این برنامه به ناهنجاری های اجتماعی می پردازیم که در جامعه وجود دارد و سعی کردیم با ساختار متفاوتی سراغ این ناهنجاری ها برویم.

وی ادامه داد: ناهنجاری هایی در زندگی روزمره ما رخ می دهد که برای تغییرشان و پرداختن به آنها زبانی طنز و خودمانی نیاز داشتیم تا این دغدغه ها را در قالبی مفرح مطرح کنیم.

تهیه کننده برنامه «نگی که نگفتی» درباره تحقیقات در مورد موضوعات برنامه یادآور شد: این جنس از برنامه ها نیاز دارد که ابتدا متریال را فراهم کنید و روی موضوعات روز جامعه که مردم با آنها دست به گریبان هستند تحقیقاتی داشته باشید و ما هم بعد از این تحقیقات در اتاق فکر به سوژه هایی مثل بدقولی، روردربایستی، بی نظمی، نداشتن توانایی نه گفتن و... رسیدیم.

احمدی با اشاره به ارتباط مخاطب با این سوژه ها توضیح داد: این موضوعات چون از دل جامعه بود برای مخاطبان هم اهمیت پیدا کرد و نکته مهم همین بود که ما آنها را در فضایی صمیمانه و به صورت شاد و مفرح مطرح کردیم. ما در برنامه به این نتیجه رسیدیم که مردم حوصله شنیدن حرّافی های طولانی مدت ندارند پس کل زمان برنامه را در ۳۰ دقیقه خلاصه کردیم.

وی اضافه کرد: در مدل اجرایی برنامه نیز شخصی را نیاز داشتیم که هم بتواند بازی کند و هم اجرایی با ریتم و تمپو بالا داشته باشد و زمانی هم که با ژیلا صادقی حرف زدیم از همان ابتدا با این ساختار برنامه موافق بود و حتی گفت چنین اجرایی تا به حال در کارهایش نداشته است. او در اجرایش در این برنامه گاهی مثل یک بازیگر عمل می کند و در لحظه ای دیگر باید از بازیگر به سمت اجرا برود.

ناهنجاری هایی در زندگی روزمره ما رخ می دهد که برای تغییرشان و پرداختن به آنها زبانی طنز و خودمانی نیاز داشتیم تا این دغدغه ها را در قالبی مفرح مطرح کنیم.

تهیه کننده «بچه های مردم» در ادامه درباره بازخوردهایی که در این مدت پخش برنامه از مردم دریافت کرده است، بیان کرد: خوشبختانه در این مدت بازخوردهای خوبی داشتیم و کار به مقبولیت نسبی رسیده است. مخاطبان دایم با برنامه در تماس هستند و درباره موضوعات آن صحبت می کنند و حتی بعد از مطرح شدن یک سوژه درباره تغییر نظر خود نسبت به آن حرف می زنند. مثلا برنامه ای درباره اسامی فرزندان داشتیم که بعد از آن عده زیادی تماس گرفتند و بیان کردند که نامگذاری برایشان فقط برای یک اسم خاص و یا زیبا بوده و حالا می خواهند به محتوا هم توجه کنند.

وی یک دلیل توجه مخاطبان به «نگی که نگفتی» را زبان آن دانست و تصریح کرد: ما در این برنامه قرار نیست از کلمات سنگین و ادبی استفاده کنیم و اتفاقا مطالب سنگین را محاوره ای کردیم. درواقع تیم اتاق فکر برنامه که متشکل از روانشناس و شخصیت های فرهنگی و هنری است موضوعات مهم جامعه و دغدغه های مردم را انتخاب و روی آنها تحقیق و بررسی می کنند و بعد با زبان ساده و از جنس مردم با مخاطبش در میان گذاشته می شود.

احمدی در پایان درباره حضور مهمانان در این برنامه و فاصله گرفتن از فضای برنامه های چهره‌محور عنوان کرد: ساختار برنامه ما براساس مهمان تعریف نمی شود و به همین دلیل چهره های فرهنگی و هنری اگر در برنامه حضور پیدا کنند تنها برای تکمیل مبحثی است که به عنوان سوژه مطرح شده است. بسیاری از برنامه های جذاب و پرمخاطب تلویزیون براساس حضور مهمانان و چهره ها تعریف شده اند اما برنامه ما اینگونه نیست و این هم تفاوت و شاخص دیگر برنامه است.

منبع: مهر